Üniversitemizde 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Genel Mezuniyet Töreni Gerçekleştirildi

Üniversitemizde 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Genel Mezuniyet Töreni, Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen programla gerçekleştirildi.

Mezuniyet Törenine Rektörümüz Prof. Dr. Hasan Uslu ile birlikte Niğde Valisi Nedim Akmeşe, Üniversitemiz Yönetim Kurulu,  Fakülte Dekan ve Meslek Yüksek Okulu Müdürlerimiz, akademik ve idari personelimiz, İl Protokolü, Öğrencilerimiz ve aileleri katıldı.

Tören Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Program kapsamında müzik dinletisi ve Üniversitemiz tanıtım filmi katılımcılarla buluşturulurken, açış konuşmalarının ardından eğitim süreçlerini başarıyla tamamlayan mezunlara belgeleri takdim edildi. Tören, okul birincilerinin kütüğe plaka çakması, mezuniyet andının okunması ve kep atma coşkusuyla sona erdi.

Lisans Programlarında İlk Üç Belli Oldu

Lisans programları arasında en yüksek akademik başarıyı, 3,96 not ortalamasıyla Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Bölümü öğrencisi Ayşenur Arslan elde etti. İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Ebru Oral ikinci olurken, İlahiyat Fakültesi İslami İlimler Bölümü öğrencisi Sevgi Yiğit ise üçüncü sırada yer aldı.

Ön Lisans Programlarında İlk Üç Belli Oldu

Ön lisans programları arasında en yüksek akademik başarıyı, 3,91 not ortalamasıyla Niğde Zübeyde Hanım Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yaşlı Bakımı Programı öğrencisi Melek Çekinmez elde etti. Bor Halil Zöhre Ataman Meslek Yüksekokulu Moda Tasarımı Programı öğrencisi Gülnur Akpınar 3,90 not ortalamasıyla ikinci olurken, aynı yüksekokulun Grafik Tasarımı Programı öğrencisi Gökçe Başaran ise 3,88 not ortalamasıyla üçüncü sırada yer aldı.

Rektörümüz Törende Açılış Konuşması Gerçekleştirdi.

Mezuniyet Töreni'nde açılış konuşmasını gerçekleştiren Rektörümüz Prof. Dr. Hasan Uslu, Üniversitemizin son dönemde elde ettiği ulusal ve uluslararası başarılara değindi. Rektör Uslu, Times Higher Education 2026 sıralamasında Üniversitemizin bir yıl içerisinde 1501 bandından 601 bandına yükseldiğini belirtti. Sürdürülebilir kalkınma hedefleri alanında da önemli başarılara imza atıldığını vurguladı.
Konuşmasında öğrencilerin akademik başarılarının yanında iyi insan olarak yetişmelerinin önemine dikkat çeken Rektör Uslu, öğrencilere yüksek hedefler belirlemeleri, disiplinli çalışmaları, sürekli öğrenmeye devam etmeleri ve topluma fayda sağlayan bireyler olmaları yönünde tavsiyelerde bulundu. Adını Üniversitemizde gururla taşıdığımız Şehit Ömer Halisdemir'in cesaret ve vatan sevgisinin genç nesillere örnek olduğunu belirten Rektör Uslu, mezunların milli ve manevi değerlere bağlı kalmalarının önemini vurguladı. Velilere ve Üniversitemiz personeline teşekkür eden Rektör Uslu, mezunların gelecekte ülkeye ve insanlığa faydalı hizmetler gerçekleştirmesi temennisinde bulunarak konuşmasını tamamladı.
Mezuniyet Töreni kep atımı ve günün anısına çekilen hatıra fotoğrafı ile son buldu.