1 | İşitme yetersizliği olan bireylerin gelişimsel ve eğitsel özelliklerini tanımlar. |
2 | İşitme kaybının öğrenme süreçlerine etkilerini açıklar. |
3 | İşitme yetersizliği olan bireyler için kullanılan özel öğretim yöntemlerini ve iletişim yaklaşımlarını (işaret dili, total iletişim, iki dilli-bikültürel yaklaşım vb.) karşılaştırır. |
4 | Öğretim programlarını, yöntemlerini ve materyallerini işitme yetersizliği olan bireylerin özelliklerine göre uygular ve uyarlar. |
5 | İşitme cihazı ve koklear implant kullanımının öğretim süreçlerine etkilerini analiz eder. |
6 | İşitme yetersizliği olan bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlar. |
7 | Öğretim sürecinde kullanılan materyalleri seçer, geliştirir ve uyarlayarak kullanır. |
8 | Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini (testler, gözlem formları, performans değerlendirmeleri) işitme yetersizliği olan bireylerin özelliklerine uygun biçimde uygular. |
9 | İşitme yetersizliği olan bireylerle çalışırken alternatif iletişim yöntemlerini (ör. işaret dili, destekleyici iletişim) etkili biçimde kullanır. |
10 | İşitme yetersizliği olan bireylerin eğitiminde karşılaşılan güçlükleri değerlendirir ve çözüm önerileri geliştirir. |