| 1 | İşitme yetersizliği olan bireylerin gelişimsel ve eğitsel özelliklerini tanımlar. |
| 2 | İşitme cihazı ve koklear implant kullanımının öğretim süreçlerine etkilerini analiz eder. |
| 3 | İşitme yetersizliği olan bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlar. |
| 4 | Öğretim sürecinde kullanılan materyalleri seçer, geliştirir ve uyarlayarak kullanır. |
| 5 | Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini (testler, gözlem formları, performans değerlendirmeleri) işitme yetersizliği olan bireylerin özelliklerine uygun biçimde uygular. |
| 6 | İşitme yetersizliği olan bireylerle çalışırken alternatif iletişim yöntemlerini (ör. işaret dili, destekleyici iletişim) etkili biçimde kullanır. |