EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / OES2024 - İŞİTME YETERSİZLİĞİNDE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15
13   5          
2     3       3 
3       3  34   
4     4         
5               
6               
7      44       
8       33      
9             44
10           44  
11               
12               
13               
14               
15               
16               
17               
18               
19               
20               
21               
22               
23               
24               
25               
26               
27               
28               
29               
30               
Katkı Düzeyi: 1:Çok Düşük, 2:Düşük, 3:Orta, 4: Yüksek, 5: Çok Yüksek

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / OES2024 - İŞİTME YETERSİZLİĞİNDE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1İşitme yetersizliği olan bireylerin gelişimsel ve eğitsel özelliklerini tanımlar.
2İşitme kaybının öğrenme süreçlerine etkilerini açıklar.
3İşitme yetersizliği olan bireyler için kullanılan özel öğretim yöntemlerini ve iletişim yaklaşımlarını (işaret dili, total iletişim, iki dilli-bikültürel yaklaşım vb.) karşılaştırır.
4Öğretim programlarını, yöntemlerini ve materyallerini işitme yetersizliği olan bireylerin özelliklerine göre uygular ve uyarlar.
5İşitme cihazı ve koklear implant kullanımının öğretim süreçlerine etkilerini analiz eder.
6İşitme yetersizliği olan bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlar.
7Öğretim sürecinde kullanılan materyalleri seçer, geliştirir ve uyarlayarak kullanır.
8Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini (testler, gözlem formları, performans değerlendirmeleri) işitme yetersizliği olan bireylerin özelliklerine uygun biçimde uygular.
9İşitme yetersizliği olan bireylerle çalışırken alternatif iletişim yöntemlerini (ör. işaret dili, destekleyici iletişim) etkili biçimde kullanır.
10İşitme yetersizliği olan bireylerin eğitiminde karşılaşılan güçlükleri değerlendirir ve çözüm önerileri geliştirir.