| 1 | İşitme yetersizliğinin tanımını yapabilir ve türlerini sınıflandırabilir. |
| 2 | İşitme yetersizliğinin bireylerin gelişimsel, dilsel ve bilişsel süreçleri üzerindeki etkilerini analiz edebilir. |
| 3 | şitme yetersizliği olan bireyler için uygun iletişim yaklaşımlarını seçebilir ve uygulayabilir. |
| 4 | İşitme cihazları ve koklear implantların eğitim sürecine etkilerini değerlendirebilir |
| 5 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlayabilir ve uygulama sürecini yönetebilir. |
| 6 | Öğretim materyallerini işitme yetersizliği olan bireylerin ihtiyaçlarına göre uyarlayabilir. |
| 7 | Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini işitme yetersizliği olan bireyler için uygulayabilir |
| 8 | Aile eğitimi ve iş birliği süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
| 9 | Güncel araştırmalar ve teknolojileri kullanarak işitme yetersizliği olan bireylerin eğitimini iyileştirebilir. |