EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / OES2024 - İŞİTME YETERSİZLİĞİNDE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1İşitme yetersizliğinin tanımı ve sınıflandırılmasıErden & Kurdoğlu (2019); Moores (2010)
2Gelişimsel özelliklerKnoors & Marschark (2015); Marschark & Spencer (2010)
3İletişim yaklaşımları I – Oral yaklaşımErden & Kurdoğlu (2019); Moores (2010)
4İletişim yaklaşımları II – İşaret dili ve total iletişimMarschark & Spencer (2010); Türkiye İşitme Engelliler Federasyonu (2020)
5İşitme cihazları ve koklear implantlarErden & Kurdoğlu (2019); Luckner & Cooke (2010)
6Dil ve iletişim becerilerinin desteklenmesiKnoors & Marschark (2015); Moores (2010)
7Akademik becerilerin öğretimi I – Okuma ve yazmaLuckner & Cooke (2010); Marschark & Spencer (2010)
8Akademik becerilerin öğretimi II – Matematik ve fenMoores (2010); Knoors & Marschark (2015)
9Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP)belirleme ve öğretim uyarlamaları MEB (2018); Erden & Kurdoğlu (2019
10Öğretim materyallerinin seçimi ve uyarlanmasıMarschark & Spencer (2010); Moores (2010)
11Ölçme ve değerlendirme yöntemleriMEB (2018); Knoors & Marschark (2015
12Aile eğitimi ve iş birliğiErden & Kurdoğlu (2019); Moores (2010)
13Güncel araştırmalar ve yeni yaklaşımlarMarschark & Spencer (2010); Knoors & Marschark (2015)
14Genel değerlendirme ve proje sunumlarıTüm kaynaklar