| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ1 
                                       | 
                                      
                                          Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ2 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ3 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ4 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ5 
                                       | 
                                      
                                          Özel eğitim alanına ilişkin temel kavram, kuram, ilke ve yaklaşımları açıklar. TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ6 
                                       | 
                                      
                                          Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel ve eğitsel özelliklerini bilimsel veriler ve kanıta dayalı uygulamalar ışığında değerlendirir. TYYÇ-Bilgi; TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ7 
                                       | 
                                      
                                          Özel eğitime uygun ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanır. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ8 
                                       | 
                                      
                                          Özel gereksinimli bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlar. (TYYÇ-Beceri; TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ9 
                                       | 
                                      
                                          Özel eğitim ortamlarında güvenli, kapsayıcı, destekleyici ve kültürel çeşitliliğe duyarlı öğrenme ortamları oluşturur. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ10 
                                       | 
                                      
                                          Aileler, meslektaşlar ve diğer uzmanlarla etkili iletişim kurar. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ11 
                                       | 
                                      
                                          Özel eğitim alanında etik ilkelere ve ulusal mevzuata hak temelli bir yaklaşımla bağımsız biçimde ve sorumluluk alarak hareket eder.. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik; Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ12 
                                       | 
                                      
                                          Özel eğitim alanındaki güncel araştırma ve uygulamaları öğretim süreçlerine yansıtır. (TYYÇ-Öğrenme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ13 
                                       | 
                                      
                                          Özel eğitim uygulamalarında bilgi ve iletişim teknolojileri ile yapay zekâ destekli uygulamaları etkili biçimde kullanır. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ14 
                                       | 
                                      
                                          Kültürel ve bireysel farklılıklara duyarlılık gösterir. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ15 
                                       | 
                                      
                                          Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser. (TYYÇ-Öğrenme Yetkinliği)  
                                       |