PÇ1  | 					Okulöncesi eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.  | 
					PÇ2  | 					Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini okulöncesi kademe düzeyinde karşılaştırır.  | 
					PÇ3  | 					Okul öncesi alan derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi açıklar.  | 
					PÇ4  | 					Okul öncesi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları ayırt eder.  | 
					PÇ5  | 					Okul öncesi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır.  | 
					PÇ6  | 					Okul öncesi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir.  | 
					PÇ7  | 					Eğitim-öğretim sürecinde okul öncesi öğrencilerinin hazır bulunuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir.  | 
					PÇ8  | 					Eğitim ve gelişim psikolojisi yaklaşımlara, 0-72 ay özellikleri dikkate alarak örnekler verir.  | 
					PÇ9  | 					Öğretme-öğrenme sürecini, okulöncesi kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.  | 
					PÇ10  | 					Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar.  | 
					PÇ11  | 					Okul öncesi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir.  | 
					PÇ12  | 					Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar.  | 
					PÇ13  | 					Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişim düzeylerini değerlendirir.  | 
					PÇ14  | 					Öğrencilerin, okul öncesi düzeyinde hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için eğitim ortamlarını düzenler.  | 
					PÇ15  | 					Öğrencilerin okul öncesi düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir.  | 
					PÇ16  | | 								  | 									0-72 aylık çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlığını geliştirir  |  
 					   | 
					PÇ17  | 					Okul öncesi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmalarından sorumluluk alır.  | 
					PÇ18  | 					Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.  | 
					PÇ19  | 					Öğretmenlik alanı bilgisi ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.  | 
					PÇ20  | 					Bilginin kaynaklarından ulaştığı bilginin geçerlilik ve güvenilirliğini sınar.  | 
					PÇ21  | 					Öğrenciler, aileler ve çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim kurar.  | 
					PÇ22  | 					Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar.  | 
					PÇ23  | 					Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder.  | 
					PÇ24  | 					Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder.  | 
					PÇ25  | 					Türkçeyi okulöncesi öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır.  | 
					PÇ26  | 					Okul öncesi kademe düzeyine uygun olarak; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.  | 
					PÇ27  | 					Okul öncesi düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir.  | 
					PÇ28  | 					Okul öncesi öğrencisinin gelişim dönemlerine uygun olarak, öğrenci gelişimini değerlendirir.  |