| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ1 
                                       | 
                                      
                                          Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ2 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ3 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ4 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ5 
                                       | 
                                      
                                          Okul öncesi eğitime ilişkin temel kavram, ilke ve kuramları açıklar. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ6 
                                       | 
                                      
                                          Türkçeyi okul öncesi çocukların düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ7 
                                       | 
                                      
                                          Okul öncesi çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlılığını geliştirir. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ8 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim ve öğretimi çocukların ve toplumun ihtiyaçları doğrultusunda planlar. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ9 
                                       | 
                                      
                                          Etkin öğrenmeyi destekleyen öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini ilkelerine uygun biçimde uygular. (TYYÇ-Beceri)   
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ10 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim ve öğretimi okul öncesi eğitim alanındaki ulusal ve uluslararası eğitim programlarını temele alarak uygular. (TYYÇ- Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ11 
                                       | 
                                      
                                          Çocukların gelişim özelliklerini, bireysel, sosyal ve kültürel farklılıklarını dikkate alan bir öğrenme ortamı oluşturur. (TYYÇ- Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ12 
                                       | 
                                      
                                          Çocukların öğrenme düzeylerini çoklu ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile değerlendirir. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ13 
                                       | 
                                      
                                          Kişisel ve mesleki gelişimini desteklemek için iletişim araçlarını, bilişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilir. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ14 
                                       | 
                                      
                                           Günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon becerilerini sergiler. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ15 
                                       | 
                                      
                                          İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ16 
                                       | 
                                      
                                          Okul öncesi kademe düzeyine uygun olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       |