EĞİTİM FAKÜLTESİ / SINIF ÖĞRETMENLİĞİ / SOZ3005 - FEN ÖĞRETİMİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
11. Türkiye’de fen programlarının tarihçesi ve yaşanan değişim ile gelişimler.Aydoğdu, M. ve Kesercioğlu, T. (2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
22. Piaget ve 'bilişsel gelişim teorisi'... 2.1. zeka - kavram - şema ilişkisi. 2.2. şema teorisi.Senemoğlu, N. (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. (14. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
33. Piaget ve 'bilişsel gelişim teorisi'... 3.1. bilişsel gelişimde dönemler ve özellikleri. 3.2. bilişsel gelişimde dönem kuralları. 3.3. bilişsel gelişimi etkileyen faktörler.Senemoğlu, N. (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. (14. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
44. Vygotsky ve 'sosyo-kültürel gelişim teorisi'... 4.1. proximal zone alanı. 4.2. sosyo-kültürel gelişimi etkileyen faktörler. 4.3. BGT ile SKGT'nin nitel yönden karşılaştırılması.Senemoğlu, N. (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. (14. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
55. Yapılandırmacı yaklaşımın felsefi paradigmaları.Anagün, Ş. S. ve Duban, N. (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
66. Yapılandırmacı yaklaşım - bölüm I... 6.1. yapılandırmacı yaklaşımın anlamı. 6.2. yapılandırmacı yaklaşımın işlevleri.Anagün, Ş. S. ve Duban, N. (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
77. Yapılandırmacı yaklaşım - bölüm II... 7.1. yapılandırmacı yaklaşımın temel özellikleri. 7.2. yapılandırmacı yaklaşımda öğrenme süreci. 7.3. yapılandırmacı yaklaşımın alt türleri.Anagün, Ş. S. ve Duban, N. (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
88. Beceri alanı... 8.1. bilimsel süreç becerileri.Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. Öğretmen Kitapları Dizisi. (3. Baskı) İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
99. Beceri alanı... 9.1. yaşam ve mühendislik becerileri. 9.2. beceri kazandırma süreci.Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. Öğretmen Kitapları Dizisi. (3. Baskı) İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
1010. Duyuşsal özellikler alanı... 10.1. ahlaki gelişim teorileri. 11.1 değerler eğitimi. 12.1. tutum ve motivasyon.Bahar, M. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Pegem A Yayıncılık.
1111. Fen bilimleri dersi öğretim programının analizi (bilgi-beceri-duyuş alanları).MEB. (2024). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (Türkiye Yüzyılı Maarif Programı). Ankara.
1212. Yapılandırmacı yaklaşım ile ASDÖ anlayışının entegrasyonu.Anagün, Ş. S. ve Duban, N. (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
1313. Fen eğitiminde sosyo-bilimsel konuların ele alınışı, öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi.Topçu, M. S. (2017). Socio-scientific issues and teaching. Ankara: Pegem-A Publishing.
1414. Fen eğitiminde sürdürülebilirlik kavramı, bu kavram içeriğinin öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi. Topçu, M. S., Muğaloğlu, E. Z. & Güven, D. (2014). Socioscientific issues in science education: The case of Turkey. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(6), 2327-2348.