1 | 1. Türkiye’de fen programlarının tarihçesi ve yaşanan değişim ile gelişimler. | Aydoğdu, M. ve Kesercioğlu, T. (2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık. |
2 | 2. Piaget ve 'bilişsel gelişim teorisi'... 2.1. zeka - kavram - şema ilişkisi. 2.2. şema teorisi. | Senemoğlu, N. (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. (14. Baskı) Ankara: Pegem Akademi. |
3 | 3. Piaget ve 'bilişsel gelişim teorisi'... 3.1. bilişsel gelişimde dönemler ve özellikleri. 3.2. bilişsel gelişimde dönem kuralları. 3.3. bilişsel gelişimi etkileyen faktörler. | Senemoğlu, N. (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. (14. Baskı) Ankara: Pegem Akademi. |
4 | 4. Vygotsky ve 'sosyo-kültürel gelişim teorisi'... 4.1. proximal zone alanı. 4.2. sosyo-kültürel gelişimi etkileyen faktörler. 4.3. BGT ile SKGT'nin nitel yönden karşılaştırılması. | Senemoğlu, N. (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. (14. Baskı) Ankara: Pegem Akademi. |
5 | 5. Yapılandırmacı yaklaşımın felsefi paradigmaları. | Anagün, Ş. S. ve Duban, N. (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık. |
6 | 6. Yapılandırmacı yaklaşım - bölüm I... 6.1. yapılandırmacı yaklaşımın anlamı. 6.2. yapılandırmacı yaklaşımın işlevleri. | Anagün, Ş. S. ve Duban, N. (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık. |
7 | 7. Yapılandırmacı yaklaşım - bölüm II... 7.1. yapılandırmacı yaklaşımın temel özellikleri. 7.2. yapılandırmacı yaklaşımda öğrenme süreci. 7.3. yapılandırmacı yaklaşımın alt türleri. | Anagün, Ş. S. ve Duban, N. (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık. |
8 | 8. Beceri alanı... 8.1. bilimsel süreç becerileri. | Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. Öğretmen Kitapları Dizisi. (3. Baskı) İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. |
9 | 9. Beceri alanı... 9.1. yaşam ve mühendislik becerileri. 9.2. beceri kazandırma süreci. | Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. Öğretmen Kitapları Dizisi. (3. Baskı) İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. |
10 | 10. Duyuşsal özellikler alanı... 10.1. ahlaki gelişim teorileri. 11.1 değerler eğitimi. 12.1. tutum ve motivasyon. | Bahar, M. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
11 | 11. Fen bilimleri dersi öğretim programının analizi (bilgi-beceri-duyuş alanları). | MEB. (2024). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (Türkiye Yüzyılı Maarif Programı). Ankara. |
12 | 12. Yapılandırmacı yaklaşım ile ASDÖ anlayışının entegrasyonu. | Anagün, Ş. S. ve Duban, N. (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. (1. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık. |
13 | 13. Fen eğitiminde sosyo-bilimsel konuların ele alınışı, öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi. | Topçu, M. S. (2017). Socio-scientific issues and teaching. Ankara: Pegem-A Publishing. |
14 | 14. Fen eğitiminde sürdürülebilirlik kavramı, bu kavram içeriğinin öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi. | Topçu, M. S., Muğaloğlu, E. Z. & Güven, D. (2014). Socioscientific issues in science education: The case of Turkey. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(6), 2327-2348. |