| 1 | Türkiye’de fen programlarının tarihçesi ve yaşanan değişim ile gelişimleri bilir. |
| 2 | Piaget'in bilişsel gelişim teorisi ile bu teorinin tüm alt öge ve bileşenlerini bilir. |
| 3 | Vygotsky'ın sosyo kültürel gelişim teorisi ile bu teorinin tüm alt öge ve bileşenlerini bilir. |
| 4 | Yapılandırmacı yaklaşımın felsefi paradigmalarını bilir ve karşılaştırır. |
| 5 | Yapılandırmacı yaklaşımın anlamını ve işlevlerini bilir. |
| 6 | Yapılandırmacı yaklaşımın temel özelliklerini, bu yaklaşımdaki öğrenme sürecini ve bu yaklaşımın türlerini bilir. |
| 7 | Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki beceri alanında yer alan bilimsel süreç becerilerini bilir. |
| 8 | Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki beceri alanında yer alan yaşam ve mühendislik becerilerini bilir ve beceri kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular. |
| 9 | Piaget ve Kohlberg'in ahlaki gelişim teorilerini bilir ve karşılaştırır. |
| 10 | Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki duyuşsal özellikler alanında yer alan değerleri bilir ve değer kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular. |
| 11 | Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki duyuşsal özellikler alanında yer alan tutum - motivasyon ögelerini bilir ve bu ögeleri kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular. |
| 12 | 2018 fen bilimleri dersi öğretim programının analizini (bilgi-beceri-duyuş alanları) gerçekleştirir. |
| 13 | Yapılandırmacı yaklaşım ile ASDÖ anlayışının entegrasyonu sağlar ve yaklaşım-strateji-model-yöntem-teknik ilişkilendirmesini yaparak örnek bir ders planlamasını yaparak uygular. |
| 14 | Sosyo-bilimsel konular ve sürdürülebilir kalkınma amaçları alan içeriklerinde bilgi sahibi olur ve bunlara uygun öğretim süreçleri tasarlayarak uygular. |