EĞİTİM FAKÜLTESİ / SINIF ÖĞRETMENLİĞİ / SOS0007 - İLKOKULDA ALTERNATİF EĞİTİM UYGULAMALARI

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
11- Türkiye'de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler.Kurt, K.(2022). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi.
22- Kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yollarıKurt, K. (2022). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi.
33- Alternatif eğitim Uygulamaları 2 haftada işlenecek.( Taşımalı eğitim, yatılı okul uygulamaları, taşımalı eğitim ve yatılı okul uygulamalarının avantajları ve dezavantajları, birleştirilmiş sınıflar, bireyselleştirilmiş eğitim uygulamaları)Ayfer, Ş. (2021). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap. Kurt, K (2022). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi.
44- Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim ( Birleştirlimiş sınıf kavramı, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıfları oluşturma biçimleri, B.sınıf uygulamasının yararları ve sınırlılıkları, dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları)Kurt, K. (2022). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Köksal, K. (2009). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Pegem A Akademi.
55- Müstakil sınıftan birleştirilmiş sınıfa geçişin eğitim üzerindeki etkileri( Norm kadro sayılarının belirlenmesi, birleştirilmiş sınıfların oluşturulması, öğretim planı, ders programı, öğretmenli ve ödevli ders saatleri, birleştirilmiş sınıfların olumsuz etkilerine çözüm yolları)Kurt, K. (2022). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi. Samancı, O . (2015) Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Ankara: Pegem A yayıncılık,
66- Birleştirilmiş Sınıflarda Planlama ( Eğitim- öğretimde planlama, Birleştirilmiş sınıflarda eğitim- öğretim ve planlama, ünitelendirilmiş yıllık plan, ders planları( ödevli ve öğretmenli ders planlamaları)Kurt, K. (2022). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi. Köksal, K. (2009). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Pegem A Akademi.
77- Birleştirilmiş sınıflarda oyun. Oyunun gelişim alanlarına; duyuşsal, sosyal, bilişsel, zihinsel, fiziksel, yaratıcılık, dil gelişimi, ahlak gelişimi alanlarına) etkisi.Kurt, K. (2022). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi.
88- Birleştirilmiş sınıflarda fen eğitimi ( Birleştirilmiş sınıflarda öğretim, fen bilimleri dersi öğretim programının yapısı, birleştirilmiş sınıflarda fen eğitimi ve bu konularda yapılmış çalışmalar ve sonuçları)Kurt, K (2022). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi.
99- Birleştirilmiş sınıflı okullarda kaynak temini( okulların ve birleştirilmiş sınıflı finansmanı ve kaynak temini, yönetimsel işlerde kaynak yönetimi, yönetici çalışma planı hazırlama, arşiv sistemi kurma, desimal dosya sistemi oluşturma, insanlar üzerinde etkisi olan kişilerin tespiti, diğer meslektaşlarla işbirliği geliştirme, ısınma ve temizlikj ihtiyacı, okulların bakım ve onarımı, alternatif öğrenme ortamı ihtiyacı, sosyal ve mesleki gelişim için kaynak yönetimi vb.)Kurt, K. (2022). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi.
1010- Birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda görevli öğretmenler için tutulması gereken dosyalar ve resmi yazışma örnekleri( MEBBİS, DYS, E- okul Modülü, EBA, İYEP, DersPlanı örneği, Atama kararnamesi, göreve başlama yazısı, tutulması gereken resmi defterler, çizelge ve dosyalar okula gelen- giden yazılar, milli ve dini bayramlar, zümre ve öğretmenler kurulu toplantıları, tutanaklar ve dosyalar )Kurt, K. (2022). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi. Ayfer, Ş. (2021). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap.
1111- Birleştirilmiş sınıflarda okul yönetimi( müdür yetkili öğretmen, müdür yetkili öğretmenin görev ve sorumlulukları, idari çalışma programı hazırlama, desimal dosya sitemi, müdür yetkili öğretmenin E- okulda yapacağı işlemler, E okul kullanım kılavuzu)Samancı, O. (2015). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Ankara: Pegem A Akademi. Ayfer, Ş. (2021). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Eğiten Kitap.
1212- Birleştirilmiş Sınıflarda Öğrenme - Öğretme Süreci ( Birleştirilmiş Sınıflarda okutulacak öğretim programlarının genel yaklaşımları, Birleştirilmiş sınıflarda planlama, ünitelerin işleniş esasları, ödevli dersler, grup çalışmaları, akran öğretimi, çevre incelemesi, okul - aile işbirliği, birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlilikler, birleştirilmiş sınıflarda ölçme değerlendirme)Samancı, O. (2015). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Ankara: Pegem A Akademi.
1313- Birleştirilmiş Sınıflarda Sınıf Yönetimi ( Sınıf yönetimini etkileyen etkenler)Köksal, K. (2009). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Pegem A Akademi.