| 1 | Zihin yetersizliğinin nedenleri, sınıflandırılması ile zihin yetersizliği tanılı bireylerin özelliklerini bilimsel veriler ışığında açıklayabilme |
| 2 | Zihin yetersizliği riski altında olan bireylerin tanılama, yönlendirme ve değerlendirme süreçlerini açıklayabilme |
| 3 | Zihin yetersizliği tanılı öğrencilerin eğitim kademelerindeki yönlendirme süreçleri ve okul türleri ile ilgili yasal dayanaklı açıklama yapabilme |
| 4 | Zihin yetersizliği tanılı öğrencilere yönelik kanıt temelli uygulamaları ve kullanılışlarını açıklayabilme |
| 5 | Zihin yetersizliği tanılı çocuğa sahip ailelerin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik uygun tutum ve bilgiye sahip olma |
| 6 | Otizm spektrum bozukluğunun nedenlerini, yaygınlığını, tarihsel geçmişini ve sınıflandırılmasına ilişkin açıklamalar yapabilme |
| 7 | Otizm spektrum bozukluğu riski altındaki öğrencilerin tanılama, yönlendirme ve değerlendirme süreçlerini açıklayabilme |
| 8 | OSB'li öğrencilerin eğitim aldıkları okul türleri ve kademeleri hakkında yasal düzenlemeler ışığında açıklama yapabilme |
| 9 | OSB'li öğrencilere yönelik kanıt temelli uygulamaları ve kullanılış gerekçelerini açıklama |
| 10 | OSB tanılı çocuğa sahip ailelerin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik farkındalık sağlama |
| 11 | Zihin yetersizliği ve Otizm spektrum bozukluğu tanılı öğrencilerin bulunduğu sınıflarda sınıf yönetiminin sağlanmasına yönelik yaklaşımları açıklayabilme |
| 12 | Türkiye Cumhuriyeti II.Ulusal Otizm Eylem Planı içeriğine ilişkin farkındalığın oluşturulması |