EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / OES3020 - ÖZEL YETENEKTE TANILAMA MODELLERİ VE TESTLERİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Tanılamaya Giriş: Amaç, Nedenler ve İlkelerSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
2Tanılama Zamanı ve AşamalarıSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
3Norm Tabanlı Tanılama YöntemleriSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
4Örneklem Tabanlı Tanılama YöntemleriSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
5Ölçüt Tabanlı Tanılama YöntemleriSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
6Bireye Dayalı Tanılama YaklaşımlarıSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
7Programa Dayalı Tanılama YaklaşımlarıSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
8Tanılama Süreci: Evreler ve Uygulama BasamaklarıSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
9Zekâ Ölçeklerinin Temel Yapısı ve Kullanım AlanlarıSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
10Anadolu-Sak ve Weschler Zekâ ÖlçekleriSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
11Stanford-Binet ve Raven Zekâ ÖlçekleriSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
12Tanılamada Güncel Sorunlar: Yüzde Sorunu ve Eşit Olmayan TemsilSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
13Tanılamada Güncel Sorunlar: Tavan Etkisi ve Uygulamadaki YansımalarıSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.
14Özel Yetenekli Öğrencilerin Tanılanmasında Güncel Eğilimler ve DeğerlendirmeSerdar Köksal, M. (2022). (Ed.). Üstün Zekâlı Ve Yeteneklilerin Eğitimi. Ankara: Nobel Akademi. Demirel Dingeç, Ş. (2023). (Ed.). Özel Yetenekli Bireyler Ve Aileleri - Roller, İhtiyaçlar, Öneriler. Ankara: Nobel Akademi İğci Şengüler, M. (2023). (Ed.). Üstün Zekâ Ve Yetenek. Ankara: Nobel Akademi.