1 | Öğrencilere özel yetenekli bireylerin tanılanmasının amaçlarını, nedenlerini ve ilkelerini öğretmek. |
2 | Farklı tanılama yöntemlerini (norm tabanlı, ölçüt tabanlı, örneklem tabanlı) ve yaklaşımlarını (bireye dayalı, programa dayalı) tanıtmak ve kavratmak. |
3 | Tanılama sürecinin evrelerini ve uygulama basamaklarını açıklayarak öğrencilerin süreci değerlendirme becerilerini geliştirmek. |
4 | Zekâ ve yetenek ölçeklerinin (Anadolu-Sak, Weschler, Stanford-Binet, Raven vb.) yapısını, kullanım alanlarını ve sınırlılıklarını öğretmek. |
5 | Tanılamada karşılaşılan güncel sorunları (yüzde sorunu, eşit olmayan temsil, tavan etkisi) tartışarak öğrencilerin eleştirel bakış açısı geliştirmelerini sağlamak. |