EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / OES3020 - ÖZEL YETENEKTE TANILAMA MODELLERİ VE TESTLERİ

DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER

           
Dersin Kodu Dersin Yarıyılı/Yılı   Dersin Türü   Dersin Seviyesi   Dersin Öğretim Dili
     
  
Dersin Adı Teori Uygulama AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Amacı
Dersin Kısa İçeriği
Önkoşullar

DERSİN HEDEFLERİ
 
DERSİN HEDEFLERİ 
1Öğrencilere özel yetenekli bireylerin tanılanmasının amaçlarını, nedenlerini ve ilkelerini öğretmek.
2Farklı tanılama yöntemlerini (norm tabanlı, ölçüt tabanlı, örneklem tabanlı) ve yaklaşımlarını (bireye dayalı, programa dayalı) tanıtmak ve kavratmak.
3Tanılama sürecinin evrelerini ve uygulama basamaklarını açıklayarak öğrencilerin süreci değerlendirme becerilerini geliştirmek.
4Zekâ ve yetenek ölçeklerinin (Anadolu-Sak, Weschler, Stanford-Binet, Raven vb.) yapısını, kullanım alanlarını ve sınırlılıklarını öğretmek.
5Tanılamada karşılaşılan güncel sorunları (yüzde sorunu, eşit olmayan temsil, tavan etkisi) tartışarak öğrencilerin eleştirel bakış açısı geliştirmelerini sağlamak.
 
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ DERSİN YÜZDESİ