1 | Özel yetenekli bireylerin tanılanmasının amaçlarını, ilkelerini ve gerekçelerini açıklar. |
2 | Norm tabanlı, ölçüt tabanlı ve örneklem tabanlı tanılama yöntemlerini tanımlar ve birbirleriyle karşılaştırır. |
3 | Bireye dayalı ve programa dayalı tanılama yaklaşımlarını ayırt eder ve uygulama süreçlerini analiz eder. |
4 | Tanılama sürecinin evrelerini ve aşamalarını sıralar ve farklı programlara göre değişimini değerlendirir. |
5 | Zekâ ve yetenek ölçeklerinin (Anadolu-Sak, Weschler, Stanford-Binet, Raven vb.) yapısını ve kullanım alanlarını tanımlar, sınırlılıklarını tartışır. |
6 | Tanılamada karşılaşılan güncel sorunları (yüzde sorunu, eşit olmayan temsil, tavan etkisi) analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |