EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / OES3020 - ÖZEL YETENEKTE TANILAMA MODELLERİ VE TESTLERİ

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15
1               
2               
3               
4               
5               
6               
7               
8               
9               
10               
11               
12               
13               
14               
15               
16               
17               
18               
19               
20               
21               
22               
23               
24               
25               
26               
27               
28               
29               
30               
Katkı Düzeyi: 1:Çok Düşük, 2:Düşük, 3:Orta, 4: Yüksek, 5: Çok Yüksek

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / OES3020 - ÖZEL YETENEKTE TANILAMA MODELLERİ VE TESTLERİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Özel yetenekli bireylerin tanılanmasının amaçlarını, ilkelerini ve gerekçelerini açıklar.
2Norm tabanlı, ölçüt tabanlı ve örneklem tabanlı tanılama yöntemlerini tanımlar ve birbirleriyle karşılaştırır.
3Bireye dayalı ve programa dayalı tanılama yaklaşımlarını ayırt eder ve uygulama süreçlerini analiz eder.
4Tanılama sürecinin evrelerini ve aşamalarını sıralar ve farklı programlara göre değişimini değerlendirir.
5Zekâ ve yetenek ölçeklerinin (Anadolu-Sak, Weschler, Stanford-Binet, Raven vb.) yapısını ve kullanım alanlarını tanımlar, sınırlılıklarını tartışır.
6Tanılamada karşılaşılan güncel sorunları (yüzde sorunu, eşit olmayan temsil, tavan etkisi) analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.