| 1 | Besteleme, bestecilik, eğitim müziği ve eğitim müziği besteciliği kavramları ile bu kavramların kapsamları. Eğitim müziği eserlerinin, öğrenim gören öğrencinin müziksel gelişim ve öğrenme düzeylerine göre özellikleri. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 2 | Motif kavramı ve uygulamaları; cümle kavramı ve uygulamaları; cümlenin genişletilmesi ve daraltılmasıyla ilgili uygulamalar. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 3 | Bir bölümlü şarkı formunun tanımı ve özellikleri. Bir bölümlü şarkı formunda bestelenmiş sözsüz eğitim müziği eserlerinin incelenmesi ve oluşturulması. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 4 | Prozodinin tanımı ve kapsamı. Çocuk edebiyatından seçilen örneklerin ritimsel yapısının çıkarılması. Sözsüz müzik eserlerinden seçilen bir bölümlü şarkı formundaki örneklere, prozodi kurallarına uygun olarak söz yazılması. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 5 | İki bölümlü şarkı formunun tanımı ve özellikleri. İki bölümlü şarkı formunda bestelenmiş sözlü-sözsüz eğitim müziği eserlerinin incelenmesi ve oluşturulması. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 6 | Üç bölümlü şarkı formunun tanımı ve özellikleri. Üç bölümlü şarkı formunda bestelenmiş sözlü-sözsüz eğitim müziği eserlerinin incelenmesi ve oluşturulması. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 7 | Katlı (triolu) şarkı formunun tanımı ve özellikleri. Katlı (triolu) şarkı formunda bestelenmiş eğitim müziği eserlerinin incelenmesi. Eğitim müziği eserlerinde çoksesliliğe giriş. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 8 | Eğitim müziği eserlerinde çokseslilik yaklaşımları. Çoksesli eğitim müziği eserlerinden seçilen örneklerin analiz edilmesi. Bir, iki ve üç bölümlü şarkı formlarında bestelenen eğitim müziği eserlerine ikinci ses yazılması. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 9 | Eğitim müziği eserlerinde çokseslilik yaklaşımları. Çoksesli eğitim müziği eserlerinden seçilen örneklerin analiz edilmesi. Bir, iki ve üç bölümlü şarkı formlarında bestelenen eğitim müziği eserlerine ikinci ses yazılması. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 10 | Bir, iki ve üç bölümlü şarkı formlarında bestelenen eğitim müziği eserlerinin okul çalgıları için düzenlenmesi. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 11 | Eğitim müziği eserlerine tartım çalgılarıyla eşlik oluşturma yaklaşımları, eşlik stilleri ve uygulamalar. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 12 | Bir, iki ve üç bölümlü şarkı formlarında bestelenen eğitim müziği eserlerine, tartım çalgılarıyla eşlik oluşturma çalışmaları. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 13 | Eğitim müziği eserlerine piyanoyla eşlik oluşturma yaklaşımları, eşlik stilleri ve uygulamalar. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |
| 14 | Bir, iki ve üç bölümlü şarkı formlarında bestelenen eğitim müziği eserlerine, piyanoyla eşlik oluşturma çalışmaları. | Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur. |