| 1 | Eğitim müziği besteciliği için gerekli bilgi, birikim ve donanım ile eğitim müziği bestecisinin sorumluluğunu kavrayabilme. |
| 2 | Belirlenen ton/makam dizilerinde estetik ölçütleri dikkate alarak motif ve cümle oluşturma becerisini kazanabilme. |
| 3 | Öncül müzik cümlesine soncul müzik cümlesi oluştururken dikkat edilmesi gereken unsurları kavrayabilme. |
| 4 | Bir bölümlü şarkı formunda sözsüz müzik eserleri besteleyebilme becerisini kazanabilme, |
| 5 | İki bölümlü şarkı formunda sözsüz müzik eserleri besteleyebilme becerisini kazanabilme, |
| 6 | Üç bölümlü şarkı formunda sözsüz müzik eserleri besteleyebilme becerisini kazanabilme, |
| 7 | Çocuk folkloru ve edebiyatının ürünleri içerisinden seçilen tekerleme, saymaca, bilmece ve şiirlerin ritimsel yapılarını çıkarabilme becerisini kazanabilme, |
| 8 | Bir bölümlü şarkı formunda, prozodi kurallarına dikkat ederek sözlü müzik eserleri besteleyebilme becerisini kazanabilme. |
| 9 | İki bölümlü şarkı formunda, prozodi kurallarına dikkat ederek sözlü müzik eserleri besteleyebilme becerisini kazanabilme. |
| 10 | Üç bölümlü şarkı formunda, prozodi kurallarına dikkat ederek sözlü müzik eserleri besteleyebilme becerisini kazanabilme. |
| 11 | Ezgileri verilen müzik eserlerine prozodi kurallarına dikkat ederek söz yazabilme becerisini kazanabilme. |
| 12 | Bestelediği sözlü- sözsüz eğitim müziği eserlerine ikinci ses oluşturabilme becerisini kazanabilme. |
| 13 | Bestelediği sözlü- sözsüz eğitim müziği eserlerine tartım çalgıları ve piyanoyla eşlik oluşturabilme becerisini kazanabilme, |