| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ1 
                                       | 
                                      
                                          Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ- Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ2 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ- Yetkinlik- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ3 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ4 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ5 
                                       | 
                                      
                                          Sosyal bilimlerin temel disiplinlerine (tarih, coğrafya, sosyoloji, ekonomi, siyaset bilimi vb.) ilişkin kuramsal bilgi, yöntem ve kavramları alan düzeyinde açıklar. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ6 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim biliminin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri ile Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişine yönelik kuramsal bilgiyi analiz eder. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ7 
                                       | 
                                      
                                          Demokrasi, insan hakları, vatandaşlık, kültürel miras ve sürdürülebilir kalkınma ile ilgili kuramsal bilgileri bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir. (TYYÇ-Yetkinlik-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ8 
                                       | 
                                      
                                          Alanına özgü kuramsal bilgileri öğretim programlarına uyarlayarak etkili öğretim planları tasarlar. (TYYÇ-Yetkinlik-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ9 
                                       | 
                                      
                                          Güncel öğretim teknolojilerini, ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını ve çağdaş öğretim yöntemlerini kullanarak eğitim süreçlerini uygular ve yaşam boyu öğrenme süreçlerini destekler. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ10 
                                       | 
                                      
                                          Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve çevresel koşullarını dikkate alarak uygun öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler geliştirir. (TYYÇ- Yetkinlik- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ11 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim süreçlerinde mesleki etik ilkelere uygun davranarak toplumsal-kültürel sorumluluk üstlenir. (TYYÇ-Yetkinlik-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ12 
                                       | 
                                      
                                          Öğrencilerin demokratik vatandaşlık bilinci, insan haklarına saygı, toplumsal sorumluluk ve kültürel çeşitlilik farkındalığının gelişimine katkı sağlar. (TYYÇ-Yetkinlik-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ13 
                                       | 
                                      
                                          Çevre bilinci ve sürdürülebilir yaşam anlayışını destekleyen eğitim uygulamaları geliştirir. (TYYÇ-Yetkinlik-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ14 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim ortamlarında etkili iletişim, iş birliği, liderlik ve girişimcilik yetkinliklerini uygular. (TYYÇ-Yetkinlik-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)  
                                       |