| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ1 
                                       | 
                                      
                                          Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ- Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ2 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ3 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ4 
                                       | 
                                      
                                           Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ5 
                                       | 
                                      
                                          Sınıf öğretmenliği alan dersleri ve öğretmenlik mesleği alanındaki kavramlar konusunda bilgi sahibidir.(TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ6 
                                       | 
                                      
                                          Öğretim stratejisi, yöntem, teknikleri ile ölçme ve değerlendirme tekniklerini öğrencilerin gelişim ve yaş düzeyinde uygular. (TYYÇ-Beceriler)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ7 
                                       | 
                                      
                                          Sosyal ve kültürel faaliyetleri ilkokul öğrencilerinin seviyelerine uygun yürütür. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ8 
                                       | 
                                      
                                          Laboratuvar malzemelerini kullanarak ilkokula uygun deneyler geliştirir. (TYYÇ-Beceriler)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ9 
                                       | 
                                      
                                          Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel bilgileri ve ilkokul programında yer alan yeni eğilimleri  takip eder. (TYYÇ-Alana özgü yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ10 
                                       | 
                                      
                                          Öğrencilere uygun bilgiye ulaşmak için modern teknolojiyi etkin kullanır. (TYYÇ-Öğrenme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ11 
                                       | 
                                      
                                          Öğrenci-aile-okul üçgeninde işbirliğine açık iletişim kurar. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ12 
                                       | 
                                      
                                          Öğrencilere rol model olarak; demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun yaşama ve davranış profili çizer. (TYYÇ-Alana özgü yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ13 
                                       | 
                                      
                                          Milli Eğitim Temel Kanunu ve ilkelerini dikkate alarak ilkokul kademesinde uygular. (TYYÇ-Alana özgü yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ14 
                                       | 
                                      
                                          İş güvenliği ve çevre koruma ile ilgili tüm kaynakları etkin kullanır. (TYYÇ-Alana özgü yetkinlik)  
                                       |