| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ1 
                                       | 
                                      
                                          Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ- Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ2 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ3 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)   
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ4 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ5 
                                       | 
                                      
                                          Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki ileri düzeyde kuramsal, felsefi ve uygulamalı bilgilere sahiptir. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ6 
                                       | 
                                      
                                          Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etik ilke ve kurallar ile yasalara uygun olarak uygular. (TYYÇ-Alana Özgü yetkinlik)   
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ7 
                                       | 
                                      
                                          Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde profesyonel gelişimini sürdürmeye açık olduğunu gösterir. (TYYÇ-Öğrenme yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ8 
                                       | 
                                      
                                          Kültürel grupların ihtiyaç ve beklentileri ile psikolojik yardım alma davranışlarının çeşitlilik gösterdiğini göz önünde bulundurarak kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterliliklerini uygular. (TYYÇ-Alana Özgü yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ9 
                                       | 
                                      
                                          Yaşam boyu gelişim dönemlerini, her bir döneme özgü gelişimsel özellikleri, sorun alanları ve öğrenme süreçleri konusunda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ10 
                                       | 
                                      
                                          Kariyer gelişimi programlarını planlama, organize etme, uygulama, yönetme ve değerlendirme stratejilerini uygular. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ11 
                                       | 
                                      
                                          Psikolojik danışma ve rehberlik alanı kapsamındaki tüm uygulamalara yönelik temel ilke, teknik ve becerileri yetkin bir şekilde uygular. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ12 
                                       | 
                                      
                                          Danışana özgü ölçülebilir, somut ve davranışsal amaçlar belirleyerek, gelişimsel nitelikte ve sistem yaklaşımı odağında psikolojik müdahale planları yapar ve uygular. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ13 
                                       | 
                                      
                                          Psikolojik yardım süreçlerinde (psikolojik danışma, psikolojik değerlendirme vb.) teknolojiyi etkin bir şekilde kullanır. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ14 
                                       | 
                                      
                                          Güncel kaynaklar ve bilgiler çerçevesinde grupla psikolojik danışma kuram, yaklaşım ve modellerini açıklar. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ15 
                                       | 
                                      
                                          Özgün bir konuda yapılandırılmış amaç yönelimli grupla psikolojik danışma ve psikoeğitim programı hazırlar. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ16 
                                       | 
                                      
                                          Grupla psikolojik danışma yaşantısından geçer (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ17 
                                       | 
                                      
                                          Danışanları ile ilgili bütüncül bir psikolojik değerlendirme yapar. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ18 
                                       | 
                                      
                                          Psikolojik test uygulamalarının sonuçlarını psikolojik danışma ve rehberliğin doğasına ve meslek etiği ilkelerine uygun bir şekilde testi alan/alanlar ve yönlendirme kaynağı ile paylaşır. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ19 
                                       | 
                                      
                                          Psikolojik danışma ve rehberlik alanında, bilim ve araştırma etiği ile meslek etiği çerçevesinde, bağımsız araştırmalar yapar ve sonuçlarını raporlaştırarak paylaşır. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ20 
                                       | 
                                      
                                          Kanıta dayalı psikolojik danışma uygulamalarını benimser ve program değerlendirme yöntem ve süreçlerini yetkin bir şekilde uygular. (TYYÇ-Beceri)  
                                       |