| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ1 
                                       | 
                                      
                                          Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ2 
                                       | 
                                      
                                          Eğitimin sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini; eğitimin felsefesi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ3 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk Eğitim Sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ4 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresi koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ5 
                                       | 
                                      
                                          Matematik ve ilgili alanlarda matematiksel problemleri anlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olur ve farklı çözüm yollarını uygulama becerilerini geliştirir. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ6 
                                       | 
                                      
                                          Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur ve bilgiyi matematiksel okuryazarlık bağlamında etkili şekilde uygulayabilir. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ7 
                                       | 
                                      
                                          Matematik bilgilerini diğer disiplinlere uygulayabilir ve disiplinler arası ilişki kurabilme becerisine sahip olur. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ8 
                                       | 
                                      
                                          Alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde bilgiye sahip olur; mesleğe ve öğrenim alanına ilişkin temel bilgileri edinir. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ9 
                                       | 
                                      
                                          Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olur; ortaya koyduğu öneriyi savunabilir. (TYYÇ-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ10 
                                       | 
                                      
                                          Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi edinir ve mesleki değerlerini uygulamalarına yansıtabilir. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ11 
                                       | 
                                      
                                          Matematiksel bilgiyi uygulamada kullanabilme yeteneğine sahip olur, uygulama için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisini geliştirir. (TYYÇ-Beceri)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ12 
                                       | 
                                      
                                          Öğretmenlik mesleği ve uzmanlık alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular; öz farkındalık ve öz düzenleme becerilerini geliştirir. (TYYÇ-Öğrenme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ13 
                                       | 
                                      
                                          Atatürk İlke ve İnkılâpları’na bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen niteliği taşır. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ14 
                                       | 
                                      
                                          Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır; öz düzenleme becerisiyle öğrenme sürecini yönetebilir. (TYYÇ-Öğrenme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ15 
                                       | 
                                      
                                          Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir, mesleki ve günlük yaşamında kullanır; matematiğin farklı alanlarla etkileşimini kavrayarak disiplinler arası bağlamda değerlendirme yapabilir. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       |