| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ1 
                                       | 
                                      
                                          Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ- Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ2 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ3 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ4 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ5 
                                       | 
                                      
                                          Fen kavramlarını anlar ve mesleğinin gerektirdiği doğrultuda kullanır. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ6 
                                       | 
                                      
                                          Fen ve çevre okuryazarı bireyler yetiştirebilmek için öğretim yöntem ve değerlendirme stratejilerini öğrencilerin gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak etkili şekilde kullanır.(TYYÇ-Beceriler)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ7 
                                       | 
                                      
                                          Fen eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini ve diğer görsel-işitsel öğretim materyallerini etkili şekilde kullanır. (TYYÇ-Beceriler)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ8 
                                       | 
                                      
                                          Fen, çevre ve teknoloji alanındaki bilimsel gelişmeleri bireysel ve toplumsal bağlamda değerlendirir. (TYYÇ-Alana özgü yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ9 
                                       | 
                                      
                                          Fen eğitiminin etkililiğini artırmaya yönelik bilimsel yayınlara ulaşır, takip eder, anlar, sorgular ve mesleki gelişim için kullanır. (TYYÇ-Öğrenme yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ10 
                                       | 
                                      
                                          Fen bilimleri öğretmeni olarak düşüncelerin aktarılabilmesi için yazılı ve sözlü iletişim yollarını kullanır ve öğrencilerinin kullanmasına olanak sağlar. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ11 
                                       | 
                                      
                                          Mesleğinin gerektirdiği bireysel ve takım çalışmalarında sorumluluk alır ve sorumluluklarını yerine getirir. (TYYÇ-Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk yetkinliği)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ12 
                                       | 
                                      
                                          Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahip olur. (TYYÇ-Bilgi)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ13 
                                       | 
                                      
                                          Fen, toplum, teknoloji, çevre etkileşimli konularında öğrencilerin ve toplumun farkındalık kazanmasına önderlik eder ve sorumluluk alır. (TYYÇ-Alana özgü yetkinlik)  
                                       | 
                                  
                              
	
		| 
                                   | 
                                      | 
                                          PÇ14 
                                       | 
                                      
                                          Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. (TYYÇ-Beceriler)  
                                       |