|
PÇ1
|
1. Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ- Bilgi)
|
|
PÇ2
|
2. Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ3
|
3. Eğitim sürecindeki uygulamaları Türkiye eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ4
|
4. Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ5
|
5. Türkçenin yazılı ve sözlü anlatım özelliklerini kavrar; Türkçenin anlatım olanaklarını kullanarak farklı metin türlerinde duygu ve düşüncelerini ifade eder. (TYYÇ -Beceri)
|
|
PÇ6
|
6. Farklı konu alanlarıyla ilgili bilgi, görüş, tespit ve araştırmalarını bilimsel ve akademik ölçütlere uygun, tutarlı ve açık bir biçimde sözlü ve yazılı olarak ifade eder. (TYYÇ -Beceri)
|
|
PÇ7
|
7. Türkçenin yapısal özelliklerini; ses bilgisi, şekil bilgisi, sözcük bilgisi ve cümle bilgisi düzeyinde tanır ve çözümlemeler yapar. (TYYÇ - Beceri)
|
|
PÇ8
|
8. Türkçenin temel dil yapılarını öğretmeye dönük öğrencilerin yaş ve gelişim düzeylerine uygun öğretim stratejileri ve etkinlikler geliştirir. (TYYÇ- Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ9
|
9. Dil eğitiminin temel kavramlarını ve öğretim yaklaşımlarını bilir; Türkçenin ana dili, yabancı dil ve ikinci dil olarak öğretimine ilişkin kuramsal bilgiye sahiptir. (TYYÇ – Bilgi)
|
|
PÇ10
|
10.Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe ders kitaplarını çeşitli konu alanları odağında inceler ve eleştirel biçimde değerlendirir. (TYYÇ – Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ11
|
11. Çocuk edebiyatının temel kavramlarını ve kuramsal yaklaşımlarını bilir; çocuklar için üretilmiş metinleri çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikler bakımından inceler. (TYYÇ – Beceri)
|
|
PÇ12
|
12. Okuma becerisine ilişkin kuramsal bilgi ve yaklaşımlardan yararlanarak, öğrencilerin eleştirel, yaratıcı ve anlamaya dayalı okuma becerilerini geliştirecek yöntem, teknik, materyal ve öğrenme ortamlarını tasarlar ve değerlendirir. (TYYÇ – Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ13
|
13. Dinleme becerisine ilişkin kuramsal bilgi ve stratejilerden yararlanarak, farklı türdeki dinleme/izleme metinlerini öğretim süreçlerinde kullanır ve öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirecek öğrenme ortamlarını tasarlar ve değerlendirir. (TYYÇ – Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ14
|
PÇ14. Yazma becerisine ilişkin stratejilerden yararlanarak, öğrencilerin yaratıcı, eleştirel ve işlevsel yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler ve öğrenme ortamlarını tasarlar, uygular ve değerlendirir. (TYYÇ – Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ15
|
15. Konuşma becerisine ilişkin tür, teknik ve stratejileri kullanarak vurgu, tonlama ve duraklama gibi öğelere dikkat eder, öğrencilerin sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik öğretim etkinlikleri tasarlar, uygular ve değerlendirir. (TYYÇ- Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ16
|
16. Dil ve edebiyat alanına ilişkin temel kuramsal yaklaşımlar, kavramlar ve tarihsel birikim hakkında kuramsal bilgiye sahiptir. (TYYÇ – Bilgi)
|
|
PÇ17
|
17. Eski ve yeni Türk edebiyatı dönemlerinde dilin ve edebiyatın gelişim süreçlerini tarihsel, toplumsal, kültürel ve edebi bağlamda değerlendirir. (TYYÇ -Beceri)
|
|
PÇ18
|
18. Türk ve dünya edebiyatının seçkin yapıtlarını çağdaş yaklaşımlarla eleştirel biçimde inceler. (TYYÇ – Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ19
|
19. Dijital teknolojileri ve yapay zekâyı kullanarak, Türkçe eğitimi alanında araştırma yapar ve dijital öğretim materyali geliştirir. (TYYÇ -Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|
|
PÇ20
|
20. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, yöntem ve teknikler (beyin fırtınası, soru-cevap, yaratıcı drama vb.) ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımları çerçevesinde öğretim sürecini tasarlar ve uygular. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
|