Program Çıktıları

 

PROGRAM ÇIKTILARI

Eğitsel Temeller

1. Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler

doğrultusunda kullanır. (TYYÇ- Bilgi)

2. Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul

iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında

değerlendirir. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)

3. Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri

doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)

4. Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut

olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)

Profesyonel yönelim ve etik uygulama

5. Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki ileri düzeyde kuramsal, felsefi ve uygulamalı bilgilere sahiptir. (TYYÇ-Bilgi)

6. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etik ilke ve kurallar ile yasalara uygun olarak uygular. (TYYÇ-Alana Özgü yetkinlik)

7. Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde profesyonel gelişimini sürdürmeye açık olduğunu gösterir. (TYYÇ-Öğrenme yetkinliği)

Sosyal ve Kültürel Çeşitlilik / Sosyal ve Kültürel Temeller

8. Kültürel grupların ihtiyaç ve beklentileri ile psikolojik yardım alma davranışlarının çeşitlilik gösterdiğini göz önünde bulundurarak kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterliliklerini uygular. (TYYÇ-Alana Özgü yetkinlik)

İnsan Gelişimi

9. Yaşam boyu gelişim dönemlerini, her bir döneme özgü gelişimsel özellikleri, sorun alanları ve öğrenme süreçleri konusunda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. (TYYÇ-Bilgi)

Kariyer Gelişimi

10. Kariyer gelişimi programlarını planlama, organize etme, uygulama, yönetme ve değerlendirme stratejilerini uygular. (TYYÇ-Beceri)

Psikolojik Danışma ve Yardım İlişkisi

11. Psikolojik danışma ve rehberlik alanı kapsamındaki tüm uygulamalara yönelik temel ilke, teknik ve becerileri yetkin bir şekilde uygular. (TYYÇ-Beceri)

12. Danışana özgü ölçülebilir, somut ve davranışsal amaçlar belirleyerek, gelişimsel nitelikte ve sistem yaklaşımı odağında psikolojik müdahale planları yapar ve uygular. (TYYÇ-Beceri)

13. Psikolojik yardım süreçlerinde (psikolojik danışma, psikolojik değerlendirme vb.) teknolojiyi etkin bir şekilde kullanır. (TYYÇ-Beceri)

Grupla Psikolojik Danışma ve Grup Çalışması

14. Güncel kaynaklar ve bilgiler çerçevesinde grupla psikolojik danışma kuram, yaklaşım ve modellerini açıklar. (TYYÇ-Bilgi)

15. Özgün bir konuda yapılandırılmış amaç yönelimli grupla psikolojik danışma ve psikoeğitim programı hazırlar. (TYYÇ-Beceri)

16. Grupla psikolojik danışma yaşantısından geçer (TYYÇ-Beceri)

Değerlendirme ve Psikolojik Test Uygulama

17. Danışanları ile ilgili bütüncül bir psikolojik değerlendirme yapar. (TYYÇ-Beceri)

18. Psikolojik test uygulamalarının sonuçlarını psikolojik danışma ve rehberliğin doğasına ve meslek etiği ilkelerine uygun bir şekilde testi alan/alanlar ve yönlendirme kaynağı ile paylaşır. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)

Araştırma ve Program Değerlendirme

19. Psikolojik danışma ve rehberlik alanında, bilim ve araştırma etiği ile meslek etiği çerçevesinde, bağımsız araştırmalar yapar ve sonuçlarını raporlaştırarak paylaşır. (TYYÇ- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)

20. Kanıta dayalı psikolojik danışma uygulamalarını benimser ve program değerlendirme yöntem ve süreçlerini yetkin bir şekilde uygular. (TYYÇ-Beceri)


Son Güncelleme Tarihi:13.05.2025