| 1 | 1. Türk İşaret Dili’nin (TİD) temel özelliklerini, tarihçesini ve sağlık alanındaki önemini tanımlayabilme. → Bloom Düzeyi: C2 (Anlama) | Bilgi Türü: Olgusal + Kavramsal | İlişkili PÇ: PÇ1, PÇ6 |
| 2 | 2. El, parmak, yüz ve beden hareketlerinin anlam üzerindeki rolünü açıklayabilme. → Bloom Düzeyi: C2 (Anlama) | Bilgi Türü: Kavramsal | İlişkili PÇ: PÇ6, PÇ7 |
| 3 | 3. TİD alfabesini ve temel kelime işaretlerini (aile, meslek, gıda, giyim, zaman, çevre vb.) doğru biçimde uygulayabilme. → Bloom Düzeyi: C3 (Uygulama) | Bilgi Türü: İşlemsel | İlişkili PÇ: PÇ6, PÇ7 |
| 4 | 4. Günlük yaşam ve mesleki ortamlarda (hastane, huzurevi, klinik) temel iletişim kalıplarını işaret diliyle kullanabilme. → Bloom Düzeyi: C3 (Uygulama) | Bilgi Türü: İşlemsel + Tutumsal | İlişkili PÇ: PÇ6, PÇ7, PÇ9 |
| 5 | 5. Sağlık terimlerine ilişkin işaretleri tanımlayabilme ve yaşlı bireylerle sağlık hizmeti sunumunda kullanabilme. → Bloom Düzeyi: C4 (Analiz) | Bilgi Türü: İşlemsel + Becerisel | İlişkili PÇ: PÇ2, PÇ6, PÇ7 |
| 6 | 6. Engelli bireylerle iletişimde etik, empatik ve kültürel duyarlılığa uygun davranış sergileyebilme. → Bloom Düzeyi: C5 (Değerlendirme) | Bilgi Türü: Tutumsal | İlişkili PÇ: PÇ6, PÇ8, PÇ9 |
| 7 | 7. İşaret dili becerilerini mesleki uygulamalarda (hasta görüşmeleri, bakım planı anlatımı, eğitim vb.) bütünleştirebilme. → Bloom Düzeyi: C6 (Yaratma / Sentez) | Bilgi Türü: Tutumsal + İşlemsel | İlişkili PÇ: PÇ6, PÇ7, PÇ9 |