NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / YAŞLI BAKIMI / YAB2036 - İŞARET DİLİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
11. Türk İşaret Dili’nin (TİD) temel özelliklerini, tarihçesini ve sağlık alanındaki önemini tanımlayabilme. → Bloom Düzeyi: C2 (Anlama) | Bilgi Türü: Olgusal + Kavramsal | İlişkili PÇ: PÇ1, PÇ6
22. El, parmak, yüz ve beden hareketlerinin anlam üzerindeki rolünü açıklayabilme. → Bloom Düzeyi: C2 (Anlama) | Bilgi Türü: Kavramsal | İlişkili PÇ: PÇ6, PÇ7
33. TİD alfabesini ve temel kelime işaretlerini (aile, meslek, gıda, giyim, zaman, çevre vb.) doğru biçimde uygulayabilme. → Bloom Düzeyi: C3 (Uygulama) | Bilgi Türü: İşlemsel | İlişkili PÇ: PÇ6, PÇ7
44. Günlük yaşam ve mesleki ortamlarda (hastane, huzurevi, klinik) temel iletişim kalıplarını işaret diliyle kullanabilme. → Bloom Düzeyi: C3 (Uygulama) | Bilgi Türü: İşlemsel + Tutumsal | İlişkili PÇ: PÇ6, PÇ7, PÇ9
55. Sağlık terimlerine ilişkin işaretleri tanımlayabilme ve yaşlı bireylerle sağlık hizmeti sunumunda kullanabilme. → Bloom Düzeyi: C4 (Analiz) | Bilgi Türü: İşlemsel + Becerisel | İlişkili PÇ: PÇ2, PÇ6, PÇ7
66. Engelli bireylerle iletişimde etik, empatik ve kültürel duyarlılığa uygun davranış sergileyebilme. → Bloom Düzeyi: C5 (Değerlendirme) | Bilgi Türü: Tutumsal | İlişkili PÇ: PÇ6, PÇ8, PÇ9
77. İşaret dili becerilerini mesleki uygulamalarda (hasta görüşmeleri, bakım planı anlatımı, eğitim vb.) bütünleştirebilme. → Bloom Düzeyi: C6 (Yaratma / Sentez) | Bilgi Türü: Tutumsal + İşlemsel | İlişkili PÇ: PÇ6, PÇ7, PÇ9