| 1 | H1: Türk İşaret Dili’nin (TİD) tarihçesini, yapısal özelliklerini ve sağlık alanındaki önemini açıklayabilme. (1. hafta). Bloom / Alan Düzeyi: Anlama (C2). Alan Türü: Bilgi (olgusal + kavramsal). |
| 2 | H2: El, parmak ve vücut pozisyonlarını tanımlayabilme; jest, mimik ve beden dilini iletişimde doğru biçimde kullanabilme. (2. hafta). Bloom / Alan Düzeyi: Uygulama (C3). Alan Türü: Beceri (psikomotor + bilişsel). |
| 3 | H3: Türk İşaret Dili alfabesini ve tek/çift el kullanımını uygulayabilme; harf ve kelimeleri doğru biçimde ifade edebilme. (3. hafta). Bloom / Alan Düzeyi: Uygulama (C3). Alan Türü: Beceri (psikomotor). |
| 4 | H4: Günlük yaşamla ilişkili temel işaretleri (selamlaşma, tanışma, aile, ev, çevre) uygulayabilme. (4–5. haftalar). Bloom / Alan Düzeyi: Uygulama (C3). Alan Türü: Beceri (psikomotor). |
| 5 | H5: Eğitim, meslek, gıda, giyim ve kişisel bakım alanlarına ait temel işaretleri sağlık iletişimi bağlamında kullanabilme. (6–7. haftalar). Bloom / Alan Düzeyi: Uygulama (C3). Alan Türü: Beceri (psikomotor). |
| 6 | H6: Zaman, mekân, duygu ve nesne işaretlerini doğru şekilde kullanarak günlük planlama ve bakım anlatımı yapabilme. (9–11. haftalar). Bloom / Alan Düzeyi: Uygulama (C3). Alan Türü: Beceri (psikomotor + bilişsel). |
| 7 | H7: Sağlık alanına özgü temel ve yaşlı bakımına özel işaretleri (vücut bölümleri, semptomlar, ilaç, ağrı, yorgunluk vb.) uygulayabilme. (12–14. haftalar). Bloom / Alan Düzeyi: Uygulama (C3). Alan Türü: Beceri (psikomotor). |
| 8 | H8: Engelli ve yaşlı bireylerle iletişimde empatik, saygılı ve destekleyici işaret dilini kullanabilme; etik iletişim farkındalığı geliştirebilme. (15. hafta). Bloom / Alan Düzeyi: Duyuşsal (A3 – Değer Verme). Alan Türü: Tutum + Beceri. |