NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / YAŞLI BAKIMI / YAB2001 - TIBBİ DEONTOLOJİ VE ETİK
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
11. Etik ve deontoloji kavramlarını tanımlayabilme, benzer ve farklı yönlerini açıklayabilme. → Bloom Düzeyi: C2 (Anlama) | Bilgi Türü: Olgusal + Kavramsal | İlişkili PÇ: PÇ1, PÇ9
2Sağlık alanında karşılaşılan etik ikilemleri ayırt edebilme ve çözüm yollarını tartışabilme. → Bloom Düzeyi: C4 (Analiz) | Bilgi Türü: Kavramsal + İşlemsel | İlişkili PÇ: PÇ5, PÇ9
33. Mesleki etik ilkelerini (yararlılık, zarar vermeme, adalet, özerklik) yaşlı bakım uygulamalarına uyarlayabilme. → Bloom Düzeyi: C3 (Uygulama) | Bilgi Türü: İşlemsel | İlişkili PÇ: PÇ1, PÇ5, PÇ9
44. Yaşlı bireylerde mahremiyet, onam ve hak kavramlarını değerlendirebilme ve etik karar verebilme. → Bloom Düzeyi: C5 (Değerlendirme) | Bilgi Türü: Tutumsal | İlişkili PÇ: PÇ1, PÇ6, PÇ9
55. Sağlık çalışanlarının etik sorumluluklarını ve profesyonel davranış standartlarını açıklayabilme. → Bloom Düzeyi: C2 (Anlama) | Bilgi Türü: Kavramsal | İlişkili PÇ: PÇ1, PÇ9
66. Güncel tıp etiği konularını (organ nakli, ötenazi, üreme sağlığı, genetik araştırmalar vb.) eleştirel biçimde tartışabilme. → Bloom Düzeyi: C5 (Değerlendirme) | Bilgi Türü: Tutumsal + Kavramsal | İlişkili PÇ: PÇ5, PÇ8, PÇ9
77. Etik ilkelere uygun karar verme ve mesleki davranış geliştirme konusunda sorumluluk alabilme. → Bloom Düzeyi: C6 (Yaratma / Sentez) | Bilgi Türü: Tutumsal | İlişkili PÇ: PÇ7, PÇ8, PÇ9