| 1 | H1: Etik, ahlak ve deontoloji kavramlarını tanımlayabilme; tıp etiğinin tarihsel gelişimini açıklayabilme. (1. hafta). Bloom / Alan Düzeyi: Anlama (C2). Alan Türü (Bilgi-Beceri-Tutum): Bilgi (olgusal + kavramsal). |
| 2 | H2: Tıbbi etik ve deontolojinin temel ilkelerini (yararlılık, zarar vermeme, adalet, özerklik, doğruluk) sağlık uygulamalarına uyarlayabilme. (2–4. haftalar). Bloom / Alan Düzeyi: Uygulama (C3). Alan Türü (Bilgi-Beceri-Tutum): Beceri (prosedürel). |
| 3 | H3: Sağlık mesleklerinde mesleki sorumluluk, hasta hakları ve yaşlı bireylerin özel haklarını örneklerle değerlendirebilme. (3–5. haftalar). Bloom / Alan Düzeyi: Analiz (C4). Alan Türü (Bilgi-Beceri-Tutum): Bilgi + Tutum. |
| 4 | H4: Etik iletişim ilkelerini (empati, gizlilik, saygı) bakım uygulamalarına yansıtabilme. (6–7. haftalar). Bloom / Alan Düzeyi: Uygulama (C3). Alan Türü (Bilgi-Beceri-Tutum): Beceri (psikomotor + tutum). |
| 5 | H5: Yaşlı bireylerde etik sorunları (ötenazi, palyatif bakım, organ nakli, istismar ve ihmal) belirleyebilme ve etik çözüm önerileri geliştirebilme. (9–11. haftalar). Bloom / Alan Düzeyi: Değerlendirme (C5). Alan Türü (Bilgi-Beceri-Tutum): Bilgi (kavramsal) + Tutum (etik duyarlılık). |
| 6 | H6: Yeni tıbbi teknolojiler, veri gizliliği ve etik kurullar hakkında bilinç geliştirebilme; etik karar süreçlerini açıklayabilme. (12–14. haftalar). Bloom / Alan Düzeyi: Anlama (C2) + Değerlendirme (C5). Alan Türü (Bilgi-Beceri-Tutum): Bilgi (kavramsal). |
| 7 | H7: Güncel etik tartışmalara (örneğin yapay zekâ, yapay organlar, transhümanizm) ilişkin etik düşünme ve eleştirel farkındalık geliştirebilme. (15. hafta). Bloom / Alan Düzeyi: Yaratma (C6). Alan Türü (Bilgi-Beceri-Tutum): Tutum / Değer. |