| 1 | Dersin amacı, kapsamı, işleniş biçimi ve kazanımların açıklanması; temel ve yardımcı kaynakların tanıtımı | |
| 2 | Konuşma becerisine ilişkin kuramsal içerik (konuşma becerisinin değişkenlerini açıklayan bilimsel çalışmaları tanıma; inceleme); konuşma organları, diyafram kontrolü (diyafram nefesi) ve doğru nefes alma uygulamaları | 1, 3, 4 |
| 3 | Nefes ve ses çalışmalarına ilişkin alıştırmalar; diksiyona uygun sesli okuma ve konuşma alıştırmaları; vurgu ve tonlama uygulamaları | 1, 3, 4 |
| 4 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar; konuşma içeriğinin düzenlenmesi ve konuşma metni hazırlama; konuşmayı etkileyen unsurlar, konuşmacıda bulunması gereken özellikler, konuşmanın fiziksel ve zihinsel unsurları | 2 |
| 5 | Türkçe dersi öğretim programlarında yer alan konuşma becerisine ilişkin açıklamalar, etkinlik ve uygulamalar; konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve araçları | 2, 5 |
| 6 | Ortaokul öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve teknikler | 2, 5 |
| 7 | Türkçeyi doğru ve kurallarına uygun olarak konuşan, üretken ve katılımcı bireyleri yetiştirebilmek için uygulanabilecek etkinlikler | 2, 5 |
| 8 | Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin ve etkinliklerin, (ders kitabı, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitaplarında yer alan içerik doğrultusunda) konuşma becerisini geliştirme bakımından inceleme | 2, 5 |
| 9 | Öğretmen adaylarının, konuşma becerisini geliştirmeye dönük sözlü sunumlar yapması | |
| 10 | Öğretmen adaylarının, konuşma becerisini geliştirmeye dönük sözlü sunumlar yapması | |
| 11 | Öğretmen adaylarının, konuşma becerisini geliştirmeye dönük sözlü sunumlar yapması | |
| 12 | Öğretmen adaylarının, konuşma becerisini geliştirmeye dönük sözlü sunumlar yapması | |
| 13 | Öğretmen adaylarının, konuşma becerisini geliştirmeye dönük sözlü sunumlar yapması | |
| 14 | Genel değerlendirme | |