| 1 | SÖZLÜKLERİN TÜRK DİLİ AÇISINDAN ÖNEMİNİ KAVRAMA |
| 2 | YABANCI DİL İLE EĞİTİM VEREN OKULLAR, DEVLET OKULLARINDA ERKEN DÖNEMLERDE VERİLEN YABANCI DİL DERSLERİNİ DEĞERLENDİRME |
| 3 | TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ANLATIMINDA MEYDANA GELEN SESLETİM SORUNUNU DEĞERLENDİRME |
| 4 | DİL KİRLİLİĞİ VE BUNUN SEBEPLERİNİ DEĞERLENDİRME |
| 5 | ANA DİL VE ANA DİLİ KAVRAMLARINI BİRBİRİNDEN AYIRMA |
| 6 | TÜRK DÜNYASINDAKİ TÜM DEVLETLERLE İLETİŞİMDE TEK DİLE GEÇMENİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
| 7 | TÜRKÇENİN BİLİM DİLİ OLABİLME DURUMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ |
| 8 | TÜRKİYE TÜRKÇESİNDEKİ YAZILIM SORUNUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ |
| 9 | İNTERNETTEKİ TÜRKÇE KULLANIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ |
| 10 | TÜRKÇEDEKİ TERİM KARMAŞASININ DEĞERLENDİRİLMESİ |