| 1 | DİLİN PROBLEMLERİNİ GÜNDEME GETİRMEK |
| 2 | DİLDEKİ PROBLEMLERİN ÇIKIŞ NOKTALARINI BULMAK VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ GETİRMEK |
| 3 | YABANCI DİLLERDEN GELEN KELİMELERİN KULLANIM DOĞRULUĞUNU DEĞERLENDİRMEK |
| 4 | GAZETE VE TELEVİZYONLARDA KULLANILAN DİLİN TOPLUM DİLİ ÜZERİNDEKİ OLUMLU OLUMSUZ ETKİLERİ DEĞERLENDİRMEK |
| 5 | ANADOLU AĞIZLARININ DİL ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİ DEĞERLENDİRMEK |
| 6 | TÜRKÇENİN BİLİM DİLİ OLABİLECEĞİNİ ÖRNEKLERLE GÖSTERMEK |
| 7 | TÜRKÇEDE KULLANILMAYAN BİRTAKIM HARFLERİN TÜRK DİLİ İÇERİSİNDE HEM YAZI HEM KONUŞMA DİLİNDE YARATTIĞI TAHRİBATI GÖRMEK |
| 8 | TÜRK DİLİNİN TARİHİ SEYRİNİ İNCELEMEK |
| 9 | TÜRK DİLİNİN KÖKLÜ BİR GEÇMİŞE SAHİP DİL OLDUĞUNU GÖSTERMEK |
| 10 | CEP TELEFONU VE İNTERNET İÇİN TÜRKÇE YAZILIM GELİŞTİRİLMESİNİ TEŞVİK ETMEK |
| 11 | YABANCI KELİMELERE SESLETİMİ GÜZEL, ESTETİK ,DİKKAT ÇEKİCİ KARŞILIKLAR BULMAK |
| 12 | ANADOLU AĞIZLARINDAN FAYDALANMAK |
| 13 | ANA DİL BİLİNCİNİ YAYGINLAŞTIRMAK |