| 1 | İşaret diline giriş ve tarihçe | T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı. (2021). Türk İşaret Dili Ders Kitabı – Temel Seviye. Ankara. |
| 2 | Türk İşaret Dili’nin yapısı ve gramer özellikleri | Acarlar, F. (2019). İşitme Engelliler ve İletişim: Türk İşaret Dili Üzerine Temel Bilgiler. Ankara: Pegem Akademi. |
| 3 | Alfabe, sayı sistemi ve temel sözcükler | Özsoy, A. S. & Arık, E. (2022). Türk İşaret Dili: Dilbilimsel Bir Yaklaşım. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. |
| 4 | Günlük yaşamda kullanılan temel işaretler | Karabeyoğlu, M. & Demir, H. (2020). İşaret Diliyle Günlük Yaşamdan Söylemler. İstanbul: Nobel. |
| 5 | Duygular, meslekler, zaman kavramları | Sutton-Spence, R. & Woll, B. (2018). The Linguistics of British Sign Language: An Introduction. Cambridge University Press. |
| 6 | Diyaloglar ve uygulamalı iletişim örnekleri | Türk İşaret Dili Sözlüğü. (2024). T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. https://orgm.meb.gov.tr |
| 7 | Aile, akrabalık ve toplumsal ilişkiler kavramları | Karabeyoğlu, M. (2018). Türk İşaret Dilinde Aile ve Toplum Sözcük Alanları. Ankara: Grafiker Yayınları. |
| 8 | Günlük rutinler ve zaman zarflarıyla cümle kurma | T.C. MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü (2020). TİD Uygulamalı Ders Notları. Ankara. |
| 9 | Mekân, yön, yer bildiren işaretler | Arık, E. (2019). Türk İşaret Dilinde Uzamsal Dilbilgisi. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. |
| 10 | Fiiller ve eylem biçimleri | Baker, A. & Cokely, D. (2011). American Sign Language: A Teacher’s Resource Text. Gallaudet University Press. |
| 11 | Olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinin kurulumu | Özsoy, A. S. (2021). Türk İşaret Dilinde Söz Dizimi. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. |
| 12 | İşitme engelliler kültürü ve kimliği | Padden, C. & Humphries, T. (2005). Inside Deaf Culture. Harvard University Press. |
| 13 | Uygulamalı iletişim: Rol oyunları ve grup çalışmaları | T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (2021). Türk İşaret Dili Ders Kitabı – Temel Seviye. Ankara. |
| 14 | Genel tekrar, kısa sunumlar ve değerlendirme | |