NİĞDE SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / PAZARLAMA / PAZ2034 - PAZARLAMA SEKTÖRÜNDE MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Muhasebenin pazarlama departmanı için önemini açıklar.
2Maliyet, gider ve harcama kavramlarını pazarlama faaliyetleri özelinde ayırt eder.
3760 (Pazarlama, Satış ve Dağıtım Giderleri) hesabının mantığını ve alt kırılımlarını (reklam, komisyon, fuar gideri vb.) sınıflandırır.
4Verilen verilerle basit bir pazarlama bütçesi hazırlar.
5Bir pazarlama kampanyasının yatırım geri dönüşünü (ROI) basit düzeyde hesaplar.
6Reklam faturası ile influencer (serbest meslek makbuzu) ödemesi arasındaki vergisel farkı (KDV, Stopaj) belirler.
7Yurtdışı dijital reklam (Google, Meta vb.) harcamalarındaki KDV-2 ve stopaj sorumluluğunu tanımlar.
8E-ticaret ve pazaryeri operasyonlarındaki (komisyon, kargo vb.) temel muhasebe ve vergi kayıt mantığını açıklar.