NİĞDE SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / PAZARLAMA / PAZ2034 - PAZARLAMA SEKTÖRÜNDE MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Dersin tanıtımı. Neden bir pazarlamacı muhasebe ve vergi bilmeli? Temel finansal hedefler (Karlılık, Büyüme). 
2Muhasebenin temel ilkeleri. Bilanço ve Gelir Tablosu'nun pazarlamacılar için anlamı (Gelirler ve Giderler). 
3Maliyet, Gider, Harcama farkları. 760-Pazarlama, Satış ve Dağıtım Giderleri hesabının tanıtımı (Reklam, fuar, komisyon vb.). 
4Pazarlama bütçesi nedir? Bütçe hazırlama teknikleri (Geçmiş yıl, hedef bazlı vb.). Örnek bütçe çalışması. 
5Bütçe-Fiili karşılaştırması. Olumlu/Olumsuz sapmaların nedenleri ve pazarlama kararlarına etkisi. 
6Bir pazarlama kampanyasının (dijital, geleneksel) maliyet unsurları. Maliyetin fiyatlandırma üzerindeki etkisi. 
7Yatırımın Geri Dönüşü (ROI) nedir ve nasıl hesaplanır? Kampanya karlılığının muhasebesel analizi. 
8İlk 7 haftanın değerlendirilmesi. 
9Verginin tanımı. KDV nedir? KDV Oranları (Genel, İndirimli). Pazarlama faturalarında KDV'nin (indirim mekanizmasının) önemi. 
10Stopaj nedir? Özellikle serbest meslek (danışman, grafiker, influencer) ödemelerinde stopaj hesaplama ve serbest meslek makbuzu. 
11Yurtdışı platformlara (Google, Meta, LinkedIn) ödenen reklam bedelleri. KDV-2 (Sorumlu Sıfatıyla KDV) beyanı ve ödemesi. 
12Dijital Hizmet Vergisi'nin (DHV) tanımı. Yurtdışı reklam ödemelerinde stopaj (Reklam Stopajı) uygulaması. 
13E-ticaret satışlarının muhasebesi. Pazaryeri (Trendyol, Hepsiburada vb.) komisyon ve hizmet faturalarının muhasebeleştirilmesi. 
14Dönemin özeti. Bir pazarlama senaryosu üzerinden bütçeleme, maliyet ve vergi uygulamalarını içeren bütünleşik bir vaka analizi.