| 1 | Özel eğitimde ölçme-değerlendirmeye giriş Amaçlar, temel kavramlar | Kargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(01), 1-15. |
| 2 | Eğitsel değerlendirme ve tanılama süreci (tarama›tanılama›yerleştirme) | Kargın, T., & Güldenoğlu, B. (Ed.). (2024). Özel eğitimde ölçme ve değerlendirme (2. bası). Pegem Akademi Yayıncılık. |
| 3 | Formal değerlendirme: standartlaştırılmış testler ve ölçütler Geçerlik–güvenirlik–kullanışlılık | Özgüç, C. S., Ünlü, E., Toper, Ö., Fidan, A., Keleşoğlu, F., Atasayar, M., Yassıbaş, U., Altın, D., Kısaç, B., Uluyol, M., Özdemir, R., & Tekin, D. (Yıl). Özel eğitimde değerlendirme [ISBN: 978-605-7989-36-9]. |
| 4 | İnformal değerlendirmeye giriş: gözlem ve kontrol listeleri Anekdot/ABC gözlem, kaba değerlendirme formları. | Yıkmış, A., & Yavuz, M. (Ed.). (Yıl). Özel eğitimde değerlendirme. Eğiten Kitap. |
| 5 | Beceri analizi kaydı ve ölçüt bağımlı araçlar | |
| 6 | Müfredata dayalı ölçüm ve ilerleme izleme | |
| 7 | Görüşme teknikleri (öğretmen–aile–öğrenci) | |
| 8 | Çevresel değerlendirme Ev/okul/sınıf düzenlemeleri | |
| 9 | İş örnekleri, hata analizi ve portfolyo değerlendirme | |
| 10 | İşlevsel değerlendirme Günlük yaşam/akademik işlevsellik; veri temelli karar | |
| 11 | Mesleki değerlendirme (geçiş süreci) | |
| 12 | Değerlendirmede teknoloji kullanımı | |
| 13 | Ailenin sürece katılımı Bilgi toplama, geribildirim ve ortak karar; kültürel duyarlılık | |
| 14 | Verilerin yorumlanması, raporlaştırma ve BEP’e entegrasyon | |