| 1 | Öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ile özel yetenek kavramlarını tanımlar ve bu kavramların eğitim bağlamındaki önemini açıklar. |
| 2 | Öğrenme güçlüğü ve özel yeteneğin nedenlerini sınıflandırır, görülme sıklığını açıklar ve bireylerin gelişimsel özellikleriyle ilişkilendirir. |
| 3 | Öğrenme güçlüğü ve özel yetenekli bireylerin akademik ve akademik olmayan özelliklerini analiz eder ve eğitim süreçlerine yansımalarını tartışır. |
| 4 | Tarama ve tanılama yöntemlerini (tıbbi, gelişimsel, eğitsel) tanımlar ve bu yöntemlerin uygulama basamaklarını değerlendirir. |
| 5 | Öğrenme güçlüğü ve özel yetenekli bireylerin eğitimi sürecinde ekip çalışması, aile işbirliği ve bilimsel dayanaklı uygulamaları tartışır, bu süreçlerde karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
| 6 | Ailelerin özelliklerini, bireylere ve ailelere yönelik tutumları değerlendirir ve sunulan hizmetler, destekler ile yasal hakları açıklar. |