| ÖÇ1 | Eğitim olgusunu sosyolojik bir perspektifle analiz edebilir. |
| ÖÇ2 | Eğitim kurumlarının toplumsal işlevlerini tanımlar ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. |
| ÖÇ3 | Temel sosyolojik kuramları (işlevselcilik, çatışma kuramı, etkileşimcilik vb.) eğitime uygulayabilir. |
| ÖÇ4 | Eğitim ile toplumsal tabakalaşma, kültürel sermaye ve eşitsizlik arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
| ÖÇ5 | Eğitimde cinsiyet, etnisite ve kültürel farklılıkların rolünü tanır ve analiz eder. |
| ÖÇ6 | Güncel eğitim sorunlarını sosyolojik yaklaşımlarla yorumlayabilir. |
| ÖÇ7 | Eğitimin toplumsal değişim ve kültürel dönüşümdeki etkilerini tartışabilir. |
| ÖÇ8 | Eğitim politikalarının toplumsal sonuçlarını sorgulayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. |