İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ / İSLAMİ İLİMLER / IIF3057 - EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15
155    55    5  
2   5    5   5  
35   5   5  5  5
4   5 4  4  45  
55   5   5  5  5
6   5   5   5   
75   5 5  5  5 5
8  55   55  555 
95    5 555    5
10  555 4    4  4
11 5  5   5   5 5
125    5    5  5 
13 5   5  5  5  5
14  5   5  5   5 
15 5   5   5  5  
165   55   5   5 
17 55     5   5  
185  5  5   5  5 
19 5 5    5   5  
205     5    5  5
21   5   5  5   5
22  5   5  5  5 5
23   5  5   5   5
24  5  5  5  5  5
25 4  4  4   4  4
26 4  5   5  5  5
27 5  5  5  5  5 
28 5  5  5  5  5 
295  5  5  5 5   
305  5  5  5  5  
Katkı Düzeyi: 1:Çok Düşük, 2:Düşük, 3:Orta, 4: Yüksek, 5: Çok Yüksek

İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ / İSLAMİ İLİMLER / IIF3057 - EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Eğitim olgusunu sosyolojik bir perspektifle analiz edebilir.
2Eğitim kurumlarının toplumsal işlevlerini tanımlar ve eleştirel bir bakışla değerlendirir.
3Temel sosyolojik kuramları (işlevselcilik, çatışma kuramı, etkileşimcilik vb.) eğitime uygulayabilir.
4Eğitim ile toplumsal tabakalaşma, kültürel sermaye ve eşitsizlik arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
5Eğitimde cinsiyet, etnisite ve kültürel farklılıkların rolünü tanır ve analiz eder.
6Güncel eğitim sorunlarını sosyolojik yaklaşımlarla yorumlayabilir.
7Eğitimin toplumsal değişim ve kültürel dönüşümdeki etkilerini tartışabilir.
8Eğitim politikalarının toplumsal sonuçlarını sorgulayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.