| ÖÇ1 | Dünyada ve Türkiyede çocuk sağlığı sorunları ve nedenlerini bilir, pediatri hemşireliğinde sürdürülebilirlik kavramını açıklar |
| ÖÇ2 | Çocuğun sağlık durumunun değerlendirerek, koruyup, geliştirebilir ve normalden sapmaları erken tespit edebilir |
| ÖÇ3 | Pediatride tanı ve tedaviye yönelik işlemleri bilerek çocuk-ailesinin işlemlere hazırlanması ve işlem sonrası bakımını sağlar |
| ÖÇ4 | Pediatride ilaç uygulamalarını,ilaca bağlı oluşabilecek yan etkileri ve yapılacak uygun girişimleri bilir |
| ÖÇ5 | Büyüme gelişme izlemi yaparak, süreci etkileyen olumlu-olumsuz faktörleri erken dönemde tespit edebilir |
| ÖÇ6 | Beslenme, aşılar, tarama testleri, genetik bozukluklar, hastalık belirtileri konusunda çocuk ve ailesine danışmanlık ve sağlık eğitimi yapabilir |
| ÖÇ7 | Normal yenidoğan-yüksek riskli yenidoğanın muayenesini, özelliklerini bilir ve bakımını sağlar |
| ÖÇ8 | Hasta-hemşire ilişkisini sağlıklı olarak başlatma ve sürdürmeyi bilir |
| ÖÇ9 | Sistemik, genetik ve onkolojik hastalıkları, tedavi şekillerini ve hemşirelik bakımını bilir |
| ÖÇ10 | Sıvı-elektrolit dengesizliği yaşayan çocuğu erken dönemde tespit edip, tedavi ve hemşirelik bakımını uygular |
| ÖÇ11 | Etik ilkeler doğrultusunda hemşirelik sürecini planlayarak, uygular ve değerlendirir |
| ÖÇ12 | Hasta ile iletişimde ailesini sürece dahil ederek, sağlığın kazandırılmasında rol almalarını sağlar |
| ÖÇ13 | Hastanın bakımını gerçekleştirirken disiplinler arası iş birliği yapar |
| ÖÇ14 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında bilimsel ve teknolojik tüm bilimsel gelişmeleri izler, araştırmanın önemini kavrar |
| ÖÇ15 | Sağlık bakımının yükseltilmesinde bilimsel araştırma sonuçlarını klinikte uygular |