| 1 | Dünyada ve Türkiye'de çocuk sağlığına yönelik sorunları saptayabilme ve çözümünde hemşirenin rolünü kavrama |
| 2 | Sağlıklı/hasta çocuğu ailesi ve çevresi ile birlikte ele alma ve bakım sürecine aileyi dahil edebilme |
| 3 | Çocukta hastalık belirtisi olabilecek fiziksel özellikleri ve değişimleri tanıyabilme |
| 4 | Doğumdan adölesan yaşa kadar büyüme-gelişme sürecini izleyebilme ve bu süreci olumu/olumsuz etkileyebilecek etmenleri tanıma ve değerlendirme |
| 5 | Çocuk ve ailesinin stres dönemlerinde (kr. hast., terminal dönem, ölümcül hast.) çocuk ve aileye destek olabilme, yardım edebilme |
| 6 | Çocuklarda çeşitli yaş gruplarında sık karşılaşılan sorun/hastalıkların semptom, teşhis, tedavi ve hemşirelik bakımını kavrama |
| 7 | Çocuk sağlığını bozan, sık karşılaşılan sorunların, erken tanı, tedavi ve bakımında hemşirenin rolünü kavrama |
| 8 | Hizmet sunduğu çocuk ve aileye sağlık eğitimi ve danışmanlık yapma |
| 9 | Etik ilkeler doğrultusunda çocuk ve ailesinin saptanan sağlık sorunlarına yönelik uygun hemşirelik girişimine karar verme, uygulayabilme, değerlendirme |
| 10 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında bilimsel ve teknolojik tüm bilimsel gelişmeleri izleyebilme, araştırmanın önemini kavrama |
| 11 | Mesleki temel ilke ve kavramları her yaş grubundaki çocuğa uygulayabilme |
| 12 | Bütüncül yaklaşımla çocuk ve hemşire ilişkisini başlatma ve sürdürme |
| 13 | Hasta bakımında disiplinler arası iş birliğini sağlama ve önemini kavrama |