| 1 | Öğrenciler okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörleri bilir ve açıklar. |
| 2 | Öğrenciler okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımları, okuma kazanımını etkileyen etmenler, okuma yazma becerilerinin gelişimini bilir ve açıklar. |
| 3 | Öğrenciler fonolojik süreç becerileri (ses farkındalığı, ses hafızası, ses kullanımı), sözel dil becerileri ve sözcük bilgisi gelişimini bilir ve açıklar. |
| 4 | Öğrenciler Yazmaya hazırlık (yazı farkındalığı) sürecini bilir. |
| 5 | Öğrenciler okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmeyi bilir. |