| 1 | Ekoloji kavramini ve ekolojik sorunlari özümseyebilmek ve net bir sekilde kendi cumleleri ile ifade edebilmeli ve açıklayabilmeli |
| 2 | Ekoloji biliminin bbütün bilmlerden faydalandiginin farkinda olabilmek ve yorumlayabilmek |
| 3 | Canlilarin yasam ortamlarinin gecirdigi degisimlerin ekolojik önemini yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek |
| 4 | Temel ekolojik kavramlari ifade edebilmek ve biyoteknolojik yaklaşımlarla entegre edebilmek |
| 5 | Sicaklik faktorunden yola cikarak kuresel ısinmayi-küresel kaynamayıher yonuyla aciklayabilmek |
| 6 | Su kıtlığı ve erozyonun dünya ve ülkemiz acisindan farkinda olabilmek ve değerlendirmek |
| 7 | Tur ici ve turlerarasi iliskileri ekolojik olarak aciklamak |
| 8 | Populasyon kavramini net bir sekilde her yonuyla ifade edebilir |
| 9 | Sibernetik modeli populasyon dinamigi ile birlikte aciklayabilir ve yorumlayabilir |
| 10 | Komunitelerin özellikleri hakkinda net fikir sahibi olmak ve verileri değerlendirmek |
| 11 | Besin agi ve besin zincirinin isleyisini ve etkileyen faktorleri aciklamak |
| 12 | Ekositemlerin özellikleri ve madde döngülerinin önemini ifade etmek ve ifade etmek |
| 13 | Karbon ve azot döngülerini her yonuyle aciklamak |
| 14 | Doganin korunmasi, surdurulebilir dünya kavramlari ve cevre politikasi hakkinda bilgi uretebilmek. Bu süreçlerde biyoteknolojik uygulamaların önemini vurgulamak |
| 15 | Tum ekolojik prensipler cercevesinde bireysel ve grup sorumlulugu gelistirebilmek, sürdürülebilir kalkınma modellerinde ekolojinin önemini vurgulamak |