1 | Ekoloji kavramini ve ekolojik sorunlari özümseyebilmek ve net bir sekilde kendi cumleleri ile ifade edebilmeli ve açıklayabilmeli |
2 | Ekoloji biliminin bbütün bilmlerden faydalandiginin farkinda olabilmek ve yorumlayabilmek |
3 | Canlilarin yasam ortamlarinin gecirdigi degisimlerin ekolojik önemini yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek |
4 | Temel ekolojik kavramlari ifade edebilmek ve biyoteknolojik yaklaşımlarla entegre edebilmek |
5 | Sicaklik faktorunden yola cikarak kuresel ısinmayi-küresel kaynamayıher yonuyla aciklayabilmek |
6 | Su kıtlığı ve erozyonun dünya ve ülkemiz acisindan farkinda olabilmek ve değerlendirmek |
7 | Tur ici ve turlerarasi iliskileri ekolojik olarak aciklamak |
8 | Populasyon kavramini net bir sekilde her yonuyla ifade edebilir |
9 | Sibernetik modeli populasyon dinamigi ile birlikte aciklayabilir ve yorumlayabilir |
10 | Komunitelerin özellikleri hakkinda net fikir sahibi olmak ve verileri değerlendirmek |
11 | Besin agi ve besin zincirinin isleyisini ve etkileyen faktorleri aciklamak |
12 | Ekositemlerin özellikleri ve madde döngülerinin önemini ifade etmek ve ifade etmek |
13 | Karbon ve azot döngülerini her yonuyle aciklamak |
14 | Doganin korunmasi, surdurulebilir dünya kavramlari ve cevre politikasi hakkinda bilgi uretebilmek. Bu süreçlerde biyoteknolojik uygulamaların önemini vurgulamak |
15 | Tum ekolojik prensipler cercevesinde bireysel ve grup sorumlulugu gelistirebilmek, sürdürülebilir kalkınma modellerinde ekolojinin önemini vurgulamak |