Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Bölümü

Sıra No

YÜKSEKÖĞRETİM PAROGRAMLARI VE KONTENJANLARI KLAVUZUNDA YER ALMAYAN BİLGİ VE KOŞULLAR

1

Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulunun Bulunduğu Yerleşke/Kampüs

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Yerleşkesi

2

Programın İçeriği

İlgili Bölümün/Programın Ana sayfası için bkz.

https://www.ohu.edu.tr/sosyalbilimlermyo/buroyonetimi

İlgili Bölümün/Programın Ders Planları için bkz.

https://www.ohu.edu.tr/sosyalbilimlermyo/buroyonetimi/dersplani

İlgili Bölümün/Programın Kısa Ders İçerikleri için bkz.

https://www.ohu.edu.tr/sosyalbilimlermyo/buroyonetimi/kisa-ders-icerik

İlgili Bölümün/Programın Program Çıktıları için bkz.

https://www.ohu.edu.tr/sosyalbilimlermyo/buroyonetimi/sayfa/program-ciktilari

3

Programın Eğitim ve Öğretim Dili

*Türkçe

4

Programın Eğitim ve Öğretim Süresi

*2 Yıl

5

Öğrenim Ücreti/Katkı Payı

Bu kısım Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır.

6

Programın Eğitim ve Öğretim Modeli

Meslek Yüksekokulumuzda ortak zorunlu dersler çevirimiçi (online) olmak üzere diğer derslerde yüz yüze eğitim-öğretim modeli uygulanmaktadır. Ancak yaşanan gelişmeler dikkate alınarak (Pandemi dönemi- 6 Şubat Depremi gibi) tüm derslerimiz çevrimiçi (online) olarak yapılmaktadır. Ülkemizde yaşanan olaylar dikkate alınarak olayın seyrine göre uygulanan eğitim-öğretim modelimizde düzenlemeler yapılmaktadır.

7

Program Akreditasyonları

Bu kısım Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır.

8

Programın Çalışma Alanları

Bölümümüzden mezun olan öğrenciler özel sektör ve kamu kuruluşlarında; başta TBMM olmak üzere, Bakanlıklar ve bağlı kuruluşlarında ve diğer önemli kamu kurumlarının yönetici asistanları; çeşitli işletmeler ile kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan yönetici sekreterliği görevini en iyi bir şekilde yapabilecek elemanlar olmaları yanında; Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programından mezun olan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile; fakültelerin Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Yönetim Bilişim Sistemleri gibi bölümlerine geçiş yapabilmektedirler.

9

İsteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı uygulamasına ilişkin koşullar

İlgili programda hazırlık eğitimi bulunmamaktadır.

10

Staj, eğitim modeli (bir yılda kaç dönem uygulandığı, sektör ve işletmelerde uygulama eğitimi vb), endüstriye dayalı öğretim stajı, uygulamalı eğitimlerin nasıl yürütüldüğü ile ilgili yükseköğretim kurumunun bulunduğu ilin dışında yapılıp yapılamadığına ilişkin koşullar

Meslek Yüksekokulunda verilmekte olan her düzeydeki alana özgü olarak belirlenen teorik ve uygulamalı dersler dışında; öğrencilerin eğitim-öğretim programlarıyla kazandırılması öngörülen mesleki bilgi, beceri, tutum ve davranışlarını geliştirmeleri; sektörü tanımaları, iş hayatına uyumları, gerçek üretim ve hizmet ortamında yetişmeleri amacıyla kamu kurum ve kuruluşları ile özel işletmelerde yaptığı pratik çalışma olarak Büro Hizmetleri Ve Sekreterlik Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı 40 (Kırk) İş Günüdür. Staj yapabilmek için öğrencilerin ilk yılın (iki yarıyıl) derslerine kayıt yaptırmış ve devam şartını yerine getirmiş olmaları gerekmektedir. Staja başlayacak öğrenci, her bir staj için bir staj dosyası hazırlamak zorundadır. Staj dosyasında bulunması gereken unsurlar ve formlar ilgili Kurul tarafından belirlenir ve web sayfasından ilan edilir.

 a) Stajlar üniversitenin akademik takviminde belirtilen ders ve sınavların olmadığı yaz ve yarıyıl tatilinde yapılır. Yarıyıl içinde dersi bulunmayan veya derslere devam zorunluluğu olmayan öğrenciler yarıyıl içerisinde stajlarını yapabilirler.

b) Devam zorunluluğu olan öğrenciler, aşağıdaki şartları sağlamak kaydıyla Bölüm Staj Komisyonu önerisi ve ilgili Kurulun onayı ile akademik yıl içinde de stajlarını yapabilirler:

 · Staj yerinin Niğde il merkezinde olması,

· Stajın, öğrencinin kayıtlı olduğu eğitim-öğretim programı ders saatleri dışında olması,

 · Staj yapılacak yerin çalışma saatlerinin uygunluğunun belgelendirilmiş olması.

c) Staj gün ve saatleri çakışmadığı takdirde öğrenciler yaz okulu ile birlikte stajlarını yapabilirler.

 ç) Bir haftadaki staj iş günü sayısı 5 gündür. Resmi tatil günlerinde staj çalışması yapılamaz. Cumartesi ve Pazar günü çalışma belgesi olan iş yerinde Bölüm Staj Komisyonu onayı ile bu günler de staj süresine sayılabilir.

 d) Öğrenciler stajını bir ya da iki farklı iş yerinde, en fazla iki kısım olacak şekilde yapabilir. Bu durumda bir kısım 10 iş gününden az olamaz.

e) Eğitim-öğretim ders planında birden çok staj çalışması olan öğrenciler birinci stajını ilgili yarıyıl sonunda yapmamaları halinde daha sonraki yarıyıl sonunda yapacağı diğer stajla birleştirerek yapabilir.

Staj yeri bulma sorumluluğu öğrencide olup stajlar, yurt içinde veya yurt

dışında yapılabilir. Stajlar, Bölüm staj komisyonunun uygunluğunu kabul ettiği kamu kurum ve kuruluşlar ile özel sektör işletmelerinde veya Yüksek Öğretim Kurumlarının laboratuvarlarında, atölyelerinde veya uygulama merkezlerinde yapılabilir.

 

 

 

 

 

 

11

Mesleğin gerektirdiği kıyafet ve donanım malzemelerine ilişkin koşullar

İlgili programda mesleğin gerektirdiği kıyafet ve donanım malzemelerine ilişkin bir koşul bulunmamaktadır.

12

Ders uygulamalarında kullanılacak sarf malzeme, araç ve gereç gideri; sınav, materyal ve eğitim öğretim hizmeti karşılığı öğretim giderlerine ilişkin koşullar

İlgili programda kullanılan sarf malzeme, araç ve gereç gideri; sınav, materyal v.b harcamalar Meslek Yüksekokulumuz bütçesinden karşılanmakta olup ve sunulan hizmet karşılığında da herhangi bir gider payı alınmamaktadır.

13

İlgili yükseköğretim kurumunun vakfı/vakıfları veya anlaşmalı olduğu kurum/kurumları tarafından burs, yurt, yemek, vb. imkanları sunup sunmadığı

İlgili programda burs imkanı bulunmamaktadır.

 

14

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programına İlişkin Özel Koşullar

Bu kısım Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından doldurulacaktır.

15

Aday öğrencilere yönelik diğer bilgilere aşağıda belirtilen link adreslerinden erişim sağlayabilirsiniz.

https://www.ohu.edu.tr/aday

https://ohu.edu.tr/oidb/sayfa/yonetmelikler

Son Güncelleme Tarihi:07.06.2024