BAHAR YARIYILI EĞİTİM-ÖĞRETİM 27 ŞUBAT 2023 TARİHİNDE BAŞLAYACAKTIR.
ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE !!! DERS KAYDI /
KAYIT YENİLEME işlemlerindeki yoğunluğu önlemek amacıyla 13-17 Şubat 2023 tarihleri arasında Kayıt
Yenileme saatleri aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir.
Başlangıç Gün ve Saati |
Bitiş Gün ve
Saati |
Fakülte/Yüksekokul |
13
Şubat 2023 10:00 |
17 Şubat 2023 17:00 |
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
|
13
Şubat 2023 12:00 |
17 Şubat 2023 17:00 |
Mühendislik Fakültesi |
13
Şubat 2023 13:00 |
17 Şubat 2023 17:00 |
Fen Edebiyat Fakültesi |
13
Şubat 2023 14:00 |
17 Şubat 2023 17:00 |
Eğitim Fakültesi |
13 Şubat 2023
15:00 |
17 Şubat 2023 17:00 |
Tüm Fakülteler ve
Konservatuvar |
13 Şubat 2023
16:00 |
17 Şubat 2023 17:00 |
Diğer Tüm Birimler(Enstitüler,
Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulları) |
Ders kayıt/kayıt yenilemenin başladığı ilk
gün 13 Şubat 2023 Pazartesi günü otomasyon sistemi üzerinden sadece ders kayıt sayfasına erişim
sağlanacaktır.
ÖNEMLİ TARİHLER
2022-2023
Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı
Katkı Payı (Harç) Ödeme Başlangıç
Tarihi
|
10
Şubat 2023
|
Katkı Payı (Harç) Ödeme Bitiş
Tarihi
|
17
Şubat 2023
|
Ders kayıt /Kayıt Yenileme
Tarihleri
|
13-17 Şubat 2023
|
Eğitim-Öğretime Başlama
|
|
Ders Ekle-Sil
|
22 Şubat-03 Nisan 2023
|
KAYIT YENİLEME HAFTASI İÇİNDE
YAPILACAK İŞLEMLER (13-17 Şubat 2023)
A. Öğrenci katkı payı / öğrenim ücretlerini yatırdıktan sonra
otomasyon sistemi üzerinden eğitim öğretim planına göre alması gereken dersleri (Zorunlu-Seçmeli)
seçer ve kaydeder..>>>Öğrenci dersleri
seçip kaydettikten sonra ders kaydını onaylamazsa seçilen dersler, bir saat sonra
kaldırılacaktır. Bu durumdaki öğrenciler yeniden ders seçip kayıt ve onay
işlemini yapmak
zorundadırlar.<<<
B. Seçmek istediği seçmeli dersin/derslerin kontenjanı dolmuş
ise, ders seçilemez bu durumda, öğrencinin başka bir seçmeli dersi seçmesi gerekir. Bütün seçmeli derslerin
kontenjanının dolmuş olması durumunda, öğrencinin seçmeli ders alma işlemi Ekle-Sil tarihleri içinde
gerçekleştirilecektir.
C. Ders Kaydı öğrenci tarafından onaylandıktan sonra danışman
onayına açılır. Danışman seçmeli derslere müdahale edemeden zorunlu dersler üzerinde yapılması gerekli
işlemleri tamamlayarak ders kaydını onaylar.
EKLE-SİL
TARİHLERİNDE YAPILACAK İŞLEMLER (22 Şubat - 03 Nisan 2023)
ÖNEMLİ NOT: Öğrenciler ekle-sil işlemlerini kendi
sayfalarından yapabileceklerdir.
Ekle-sil tarihlerinde değişiklik yapan öğrencinin kayıt sayfası
ancak onayından sonra danışman onayına açılacağından değişiklik yapıldıktan sonra mutlaka öğrenci onayı
yapılmalıdır. >>>Öğrenci EKLE-SİL yaptığı dersi /dersleri
seçip kaydettikten sonra ders kaydını onaylamazsa seçilen
ders/dersler, bir saat sonra
kaldırılacaktır. Bu
durumdaki öğrenciler yeniden ekle-sil işlemi yapmak ve onaylamak
zorundadır <<<
- 1-Kayıt yenileme haftasında seçilen derslerden zorunlu derslerde
değişiklik yapmak isteyen öğrenciler,
2-Seçtiği seçmeli derslerden açılmayan dersi olan öğrenciler,
3-Kayıt yenileme haftasında tüm seçmeli derslerin kontenjanı
dolması nedeniyle seçmeli ders seçimi yapamayan öğrenciler, otomasyon sistemi üzerinden
ekle sil işlemi yapacaklardır.
- Açılan seçmeli derslerde silme işlemi yapılamayacaktır.
Açılmayan seçmeli dersin yerine açılan seçmeli ders/ derslerden biri tercih edilecektir.
- Seçilen seçmeli derslerden bir ya da birkaç tanesi
açılmamış ise, açılmayan ders başarısızlık nedeniyle tekrarlamak zorunda olunan bir seçmeli ders olsa
dahi, öğrencinin isteğine göre açılan seçmeli derslerden biriyle değiştirilir. Ancak geçmiş
dönemdeki açılmayan başarısız olduğu seçmeli dersin silinme isteğini bir dilekçeyle ilgili
Dekanlığa/Müdürlüğe bildirilmesi gerekir.
- Öğrenci isterse danışman yardımı almak üzere ekle sil
tarihlerinde danışmanına da şahsen başvurabilir.
20 Şubat - 03 Nisan 2023 TARİHLERİ ARASINDA
YAPILACAK İŞLEMLER
Açılmayan Seçmeli Ders öğrencinin başarısızlık nedeniyle TEKRAR almak
zorunda olduğu bir Seçmeli Ders ise, öğrencinin almak zorunda olduğu Seçmeli Dersin açılmaması nedeniyle
onun yerine başka bir seçmeli ders alarak geçmiş dönemdeki açılmayan başarısız olduğu seçmeli dersin silinme
isteğini bir dilekçeyle ilgili Dekanlığa/Müdürlüğe bildirmesi, ilgili Fakülte/Yüksekokul yönetim kurulunun
bu isteği karara bağlaması ve bu kararı 03 Nisan 2023 tarihine kadar Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığına iletmesi zorunludur.
KATKI PAYI/ ÖĞRENİM ÜCRETİ ÖDEME BİLGİLERİ
(10-17 Şubat 2023)
2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılında öğrenimine devam eden normal öğretim öğrencileri (Normal
öğrenim süresinde olan) katkı payı ödemez . Ancak Hazırlık sınıfı hariç olmak üzere, ön lisans,
lisans ve lisansüstü düzeydeki programlardan program süreleri sonunda (hazırlık sınıfı hariç lisans programı
4 yıl, ön lisans programı 2 yıl, yüksek lisans programı 2 yıl, yüksek lisans mezuniyeti ile doktoraya kayıt
yaptıranlar 4 yıl, lisans mezuniyeti ile doktoraya kayıt yaptıranlar 5 yıl) mezun olamayan normal öğretim
öğrencileri katkı payı öder.
ÖNEMLİ NOT !!!!!!! 27 Temmuz 2022 tarihli ve
31905 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “2022-2023 eğitim-öğretim yılında Yükseköğretim
Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim
Ücretlerinin Tespitine Dair Karar” ın 10. Maddesinin 3. Fıkrasında “Öğrencinin kayıtlı olduğu
sadece bir programın öğrenci katkı payı, Devletçe karşılanır. Devlet yükseköğretim kurumlarında
bir yükseköğretim programına kayıtlı iken ikinci bir yükseköğretim programına (çift ana dal
programları hariç olmak üzere) kayıt yaptırılması halinde, ikinci programa ait öğrenci katkı
payları, öğrencilerin kendileri tarafından karşılanır.” hükmü yer almaktadır. Ayrıca
kararın 10. Maddesinin 1. Fıkrasına göre hazırlık sınıflarında öğrenci katkı paylarının
Devlet tarafından karşılanacağı süre bir yıldır. Katkı Payı/ Öğrenim Ücretlerini öğrenmek için
tıklayınız.
2022-2023 Bahar
yarıyılında katkı payı /öğrenim ücreti ödeme işlemleri iki şekilde yapılabilecektir.
1- SANAL POS ile ödeme
Sanal Pos ile ödeme işlemi üniversitemiz kurumsal ödeme
sistemi https://kos.ohu.edu.tr adresinden öğrenci numaranızı
girdiğinizde ya da OGRİS harç durum sayfasında Kurumsal Ödeme Sistemi düğmesi tıklanarak size ait harç miktarı
ile banka ödeme sayfası yönlendirilerek ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz. Sanal Pos ödemesi konusunda yardım
almak için tıklayınız.
2- T.C Ziraat Bankası Şubelerinden ödeme
Öğrenciler 10-17 Şubat 2023 tarihleri
arasında Türkiye’ nin herhangi bir yerindeki T.C ZİRAAT BANKASI ATM '
lerinden veya İnternet şubesinden katkı payını
/öğrenim ücretini ödeyebileceklerdir. (Ödeme sırasında size öğrenci numarası
sorulacaktır.)
Katkı payı / öğrenim ücreti işlemleri Banka ve Üniversitemiz
arasında Online olarak yapıldığından, öğrencilerimiz Bahar yarıyılı katkı payı / öğrenim ücretlerini
yatırdıktan sonra 13-17 Şubat 2023 tarihleri arasında
otomasyon sistemi http://www.ohu.edu.tr/oidb/sayfa/ogrenci-otomasyon-girisi üzerinden öğrenci
numarası ve otomasyon şifresi ile giriş yaparak ders kayıtlarını gerçekleştirebileceklerdir.