|
PÇ1
|
Müzikoloji kapsamında yer alan disiplinleri (Tarihsel müzikoloji, Sistematik müzikoloji ve Etnomüzikoloji) tanımlayabilme ve bu disiplinler arasındaki kuramsal ve uygulamalı farklılıkla
|
|
PÇ2
|
Müzikoloji ile diğer disiplinler (antropoloji, toplumbilim, kültürel çalışmalar, vb.) arasındaki kuramsal ve metodolojik ilişkileri anlatabilme.
|
|
PÇ3
|
Müzikle ilişkili kuramsal, toplumsal/kültürel, bilimsel ve uygulamaya yönelik terminoloji ve kavramları tanımlayabilme.
|
|
PÇ4
|
Müzikle incelemesinde kullanılan bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini tespit edebilme.
|
|
PÇ5
|
Ulusaşırı (Batı sanat müziği, Anaakım popüler müzikler vb.) ve ulusal (modal/makamsal özellikli) müzik pratiklerinin kültürel, biçemsel ve teknik özelliklerini ana hatlarıyla belirtebilme.
|
|
PÇ6
|
Müziğin kaydedilmesi, notaya alınması ve analizine yönelik teknolojik (donanımsal ve yazılımsal) araçların özelliklerini tanımlayabilme.
|
|
PÇ7
|
Müzikoloji alanında araştırma projesi tasarlayabilme ve verilerin toplanmasına yönelik yöntem ve teknikleri uygulayabilme.
|
|
PÇ8
|
Müzikle ilişkili basılı ve çevrimiçi yazınsal kaynaklara ulaşabilme ve değerlendirebilme.
|
|
PÇ9
|
Araştırma süreci sonunda elde edilen sonuçları yazılı (araştırma raporu, bildiri, tez, makale vb.) ve sözlü (seminer, sempozyum, kongre vb.) olarak sunabilme.
|
|
PÇ10
|
Tonal (piyano, gitar, vb.) ya da modal/makamsal özellikli (bağlama, ud, klasik kemençe vb.) en az 1 çalgıyı seslendirme yapabilecek düzeyde çalabilme
|
|
PÇ11
|
Müziği işitsel çeviriyazım ve analiz yapabilecek düzeyde algılayabilme ve çözümleyebilme.
|
|
PÇ12
|
Müziğin kaydedilmesi, notaya alınması ve analizi için kullanılan teknolojik araçları (bilgisayar, video kamera, fotoğraf makinası, ses kayıt cihazı vb.) kullanabilme.
|
|
PÇ13
|
Bir yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili uluslararası yazını izleyebilme ve değerlendirebilme.
|
|
PÇ14
|
Bilimsel bilgi üretmek için kullanılan temel yöntem ve yaklaşımları özümsemiş olarak, herhangi bir müziksel konuda bağımsız bilimsel araştırma tasarlayıp yürütebilme ve çalıştığı konularda görüş bildirebilme.
|
|
PÇ15
|
Alanındaki ve başka disiplinlerdeki uzmanlarla yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, ekip çalışması içinde etkin olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
|
|
PÇ16
|
Eğitim sonunda elde edilen bilimsel ve sanatsal kazanımları müzikle ilişkili farklı çalışma alanlarına (müzik yazarlığı, performans, eğitimcilik, program yapımcılığı vb.) yönelik uyarlayabilme.
|
|
PÇ17
|
Bilimsel alanda yeni yönelimlere açık, yaşamboyu öğrenme ilkesini benimsemiş, müzikbilimsel çalışmaların toplumsal ve kültürel etkilerinin bilincinde olarak bilimsel ilerlemeye ulusal ve uluslararası düzeyde katkıda bulunabilme.
|