|
PÇ1
|
Etkili din hizmeti sunmak için genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve becerileri geliştirir.
|
|
PÇ2
|
Dinî ilimler alanında temel kavramları, yöntemleri, kaynakları ve tarihsel süreçleri bilir.
|
|
PÇ3
|
İlahiyat alanında disiplinler arası çalışma yetkinliği kazanır.
|
|
PÇ4
|
Din bilimleri alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri takip eder.
|
|
PÇ5
|
Çağdaş sorunlara dini ve sosyal bilimlerin ışığında çözüm önerisi sunar.
|
|
PÇ6
|
Farklı yaş gruplarına uygun yöntemlerle etkili din eğitimi sunabilme becerisi kazanır.
|
|
PÇ7
|
Din bilimlerine ilişkin araştırmalarda meslek etiğine riayet, bireysel ve toplumsal sorumluluk bilinci içinde hareket etme duyarlılığı edinir.
|
|
PÇ8
|
İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavrayarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusuna ve bilincine sahip olur.
|
|
PÇ9
|
Toplumun dezavantajlı grubunu oluşturan (engelliler, mahkumlar, hastalar, yaşlılar vb.) kişilere yönelik, dini danışmanlık ve rehberlik yapar.
|
|
PÇ10
|
Toplumsal alandaki gelişme ve sorunlara bağlı olarak yaşam boyu öğrenme-öğretme yetisi kazanır.
|
|
PÇ11
|
Aldığı eğitim ve öğretime paralel olarak, toplumda mesleki temsil yetkinliği ve uygulama becerisi kazanır.
|
|
PÇ12
|
Dini metinleri birincil kaynaklardan okuyup anlayabilecek düzeyde dil becerisi kazanır.
|
|
PÇ13
|
Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar, meseleler ve güncel çalışmalar hakkında temel düzeyde kavrayış ve yorum becerisine sahip olur.
|