Gzft Analizi
Güçlü Yanlar
- Her biri alanında uzman geniş bir öğretim elemanı kadrosunun bulunması
 - Öğretim elemanlarının genç olması
 - Yüksek lisans ve doktora eğitiminin olması
 - Erasmus aracılığıyla yurt dışına öğrenci gönderilmesi
 - Gece ve gündüz olmak üzere öğrencilerin bölümümüze yoğun talepleri
 - Fiziki şartların uygunluğu ve ders araç gereçlerinin çeşitliliği (harita, projeksiyon v.s.)
 - Eğitim formasyonunun uygulamaya başlamasıyla birlikte mezunlarımızın iş imkanlarının artacak olması
 - Öğrencilerin tüm bölüm hocalarına kolayca ulaşabilmeleri
 - Öğretmen-öğrenci arasında makale, kitap ödünç alışverişi ve fotokopi yaptırma imkanı
 - Mezunlarımızın MEB bağlı okullarda, özel dershane ve kurslarda öğretmenlik yapabilmeleri
 - Kültür Bakanlığı, Devlet Arşivleri, Genel Kurmay Arşivi (ATESE) ve Türk Tarih Kurumunda uzman ve uzman yardımcısı olarak çalışabilmeleri
 - Çeşitli üniversitelerde akademisyen olarak istihdam edilebilmeleri
 
Zayıf Yanlar
- Yayın sayısının yetersizliği (yurt dışı-yurt içi)
 - Sempozyumlara ev sahipliği yapamama
 - Proje sayısının azlığı
 - Yurt dışına Erasmus aracılığıyla giden öğretim elemanı sayısının azlığı
 - Mevcut olmasına rağmen derslerde araç gereçleri yeterince kullanmama yönündeki eğilim (öğretmen-öğrenci işbirliği)
 - Her anabilim dalında doktora programının açılmaması
 - Yurt dışındaki üniversitelerle işbirliği imkanlarının değerlendirilememesi
 - Hocaların birinci ve ikinci öğretim ders yoğunluklarının fazlalığı
 
Fırsatlar
- Yüksek lisans ve doktora açma kapasitesinin var olması
 - Yakın zamanda ünvan değişikliğine gidebilecek öğretim üyelerinin var olması
 - Bölüm içerisinde kavga ortamından uzak, karşılıklı saygı ve sevgiye dayalı düzeyli bir ilişki ortamının varlığı
 - Beşeri ilişkiler açısından diğer bölümlerle olan uyum, işbirliği, iletişim ve saygınlık
 - Yurt dışındaki üniversitelerle işbirliği yapabilecek kapasite
 
Tehditler
- Bazı anabilim dallarında (Eskiçağ, Ortaçağ) öğretim üyesi eksikliği
 - Bölüme Erasmus aracılığıyla yurt dışından öğrenci gelmemesi (gerekli anlaşmaların yapılmamasından dolayı)
 - Pedagojik formasyonun olmayışı veya tüm sınıfları kapsamaması 
 - Her yıl yeni gelen öğrencilerin bir önceki yıla oranla kalitelerinin (seviyelerinin) gittikçe düşmesi
 - Bölümün Avrupa standartlarında yapılanmasının tamamlanamaması
 
                             
                        
                        
                            
                                Son Güncelleme Tarihi:29.11.2016