EDUCATION FACULTY / ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION / IMS0010 / COMMUNICATION IN MATHEMATICS CLASSES
 
LEARNING RESOURCES (BOOKS AND OTHER MATERIALS) 
1National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000). Okul matematiğinin prensipleri ve standartları. Ünite 1,2,3.(Akkuş, O. Çev.) Reston, VA: NCTM Publications.
2Umay, A. (2007). Eski Arkadaşımız Okul Matematiğinin Yeni Yüzü, Ankara: Aydan Web Tesisleri.
3Bingölbali, E., Arslan, S.&Zembat, İ. Ö. (Ed.) (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler.Ankara: Pegem Akademi.
4ÖZPINAR, İ., & ARSLAN, S. (2017). ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİKSEL İLETİŞİM BECERİSİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Electronic Turkish Studies, 12(17).
5Kabael, T. (Ed.) (2018). Matematik Okuryazarlığı ve PISA. Ankara: Anı Yayıncılık.
6Cobb, P., Yackel, E., & McClain, K. (Eds.). (2012). Symbolizing and communicating in mathematics classrooms: Perspectives on discourse, tools, and instructional design. Routledge.
7Mazur, J (2016). Matematik sembollerinin kısa tarihi. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.