| 1 | Öğrencilerin bilimsel bilgiyi gündelik bilgiden ayırt edebilmesini ve sosyal bilimlerde araştırmanın önemini kavramasını sağlamak. |
| 2 | Başlıca araştırma paradigmalarını (pozitivizm, yorumsamacılık, eleştirel teori) tanıtarak, bir araştırma sorusunun arkasındaki felsefi temelleri anlamalarını sağlamak. |
| 3 | Nicel, nitel ve karma araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini, güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilme becerisi kazandırmak. |
| 4 | Akademik etik ilkeler ve intihalden kaçınma kuralları çerçevesinde, sistematik bir alanyazın taraması yapabilme yetisini geliştirmek. |
| 5 | Nicel bir araştırma deseni tasarlayabilme, değişkenleri operasyonel olarak tanımlayabilme ve geçerli-güvenilir veri toplama araçları (anket/ölçek) geliştirebilme veya uyarlayabilme becerisini kazandırmak. |
| 6 | Temel örneklem yöntemlerini anlamalarını ve bir araştırma sorusuna uygun örneklem stratejisini seçebilmelerini sağlamak. |
| 7 | Nitel bir araştırma için uygun veri toplama tekniklerini (görüşme, odak grubu) seçebilme ve veri toplama sürecini planlayabilme becerisi kazandırmak. |
| 8 | Toplanan nicel ve nitel verileri temel düzeyde analiz edebilme, yorumlayabilme ve uygun şekilde (tablo, grafik, tematik analiz) sunabilme yetkinliği kazandırmak. |
| 9 | Bir araştırma önerisi ve nihai raporunu, akademik yazım ve atıf kurallarına (APA) uygun bir şekilde yazabilme becerisini geliştirmek. |
| 10 | Öğrencilerin kendi araştırma fikirlerini sözlü olarak akranlarına sunma ve bilimsel eleştiriye açık olma deneyimi kazanmalarını sağlamak. |